کد خبر: 223395 - تاریخ: سه‌شنبه، 28 ژوئن 2022 - 08:52

ساخت ۲ نیروگاه تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر در گیلان

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به تولید ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق از انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: با ورود بخش خصوصی می‌توانیم تا پایان امسال دو نیروگاه دیگر نیز بسازیم.

به گزارش خوبان خبر ، بهمن داراب زاده شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه توان اسمی تولید برق در گیلان ۲ هزار و ۷۵۵ مگاوات است، اظهار کرد: توان عملی تولید برق استان ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده و ۳.۲۵ درصد تولید برق کشور را در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه ۱,۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان در حال اجرا است، افزود: ۸ پروژه مربوط به طرح‌های اضطراری ویژه افزایش ظرفیت تولید برق در تابستان امسال داریم که ۶ مورد آن در حال بهره برداری و دو پروژه نیز تا هفته‌های آتی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها و شاخص‌های فنی تولید برق در گیلان مطلوب است، بیان کرد: شرایط تولید برق در گیلان مطلوب است و پیش بینی می‌شود با تداوم همکاری مردم و صنایع با این مجموعه، خاموشی برنامه ریزی شده نداشته باشیم.

داراب زاده با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای مدیریت پیک مصرف ۱۰۰ برنامه عملیاتی در دست اجرا داشت که سهمیه هر استان نیز مشخص شد، گفت: تاکنون با همکاری صنایع تداوم تولید در بخش صنعت داشتیم و محدودیت زمانی برای کار صنایع تعیین نشده است و بین ساعت ۸ تا ۱۱ صبح و عصر می‌توانند طبق ضریبی که برای آنها در نظر گرفته شده فعالیت کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های برق منطقه‌ای با مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری، عنوان کرد: مشکلاتی را تعریف کردیم و دانشجویان و اساتید نیز به موضوع ورود کرده اند و با توجه به اولویت‌هایی که تعریف شده، امسال و سال آینده طرح‌ها را به سرانجام می‌رسانیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر انجام می‌شود افزود: ۵ ساختگاه برای احداث ۵ نیروگاه خورشیدی در رودبار و لوشان معرفی کردیم و در گام اول دو ساختگاه در مناقصه عمومی گذاشته شده و با ورود بخش خصوصی می‌توانیم تا پایان سال دو نیروگاه بسازیم.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads