کد خبر: 223327 - تاریخ: شنبه، 25 ژوئن 2022 - 09:11

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان:

اجرای عملیات آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان، گفت: اجرای این عملیات با بیش از هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است.

به گزارش خوبان، مازیار علیپور شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم در شهرهای گیلان ۹۹.۹ درصد و در روستاهای استان ۷۷ درصد است، گفت: حدود ۸۴ درصد از جمعیت استان گیلان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اجرای طرح هزار روستا، بیان کرد: در این طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان با بیش از هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح هزار روستا به ۸۵ روستای فاقد آب، آبرسانی شده و خطوط انتقال آب ۶۲۶ روستا نیز بازسازی می‌شود.

علیپور با اشاره به راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه آب سنگر با ظرفیت تصفیه سه هزار لیتر در ثانیه، عنوان کرد: عملیات بازسازی تصفیه خانه طولات رودسر در حال انجام است و تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اینکه ۳۵۰ پیمانکار بخش خصوصی با این مجموعه همکاری دارند، افزود: سرانه مصرف آب آشامیدنی در گیلان بالاتر از میانگین کشوری بوده لذا اعمال سیاست‌های تشویقی برای مشترکان خانگی که در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند از همین ماه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/۳۳

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads