کد خبر: 223324 - تاریخ: شنبه، 25 ژوئن 2022 - 09:08

دادستان مرکز گیلان؛

حمایت از تولید و اشتغال اولویت دستگاه قضایی در گیلان

دادستان مرکز گیلان با اشاره به اینکه حمایت از تولید و اشتغال اولویت دادگستری استان است، گفت: با واگذاری های غیر قانونی برخورد می شود.

به گزارش خوبان خبر، مهدی فلاح میری شامگاه جمعه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به اولویت دستگاه قضائی در زمینه اقتصاد و توجه به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی، اظهار کرد: در همین راستا بانک اطلاعاتی از واحدهای فعال، نیمه فعال و تعطیل استان گیلان تشکیل شده است.

وی به راه اندازی کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری در استان گیلان اشاره کرد و افزود: از اقدامات مهم دستگاه قضائی گیلان در این راستا بازخوانی و واکاوی مشکلات واحدهای صنعتی و تولید و نحوه بررسی حمایت دستگاه‌ها و بانک‌ها از آنها است.

دادستان مرکز گیلان با تأکید بر اینکه حل مشکلات واحدهای تولیدی است که تولیدات آنها راهبردی، برند مطرح کشوری و میزان اشتغال بالا در اولویت قرار دارد، گفت: در سال‌های گذشته شاهد واگذاری غیر قانونی برخی کارخانجات مهم استان گیلان به بخش خصوصی و آسیب‌های ناشی از آن بوده ایم.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضائی به این موضوع و بازگردانند برخی از این واحدهای تولیدی به چرخه فعالیت، ادامه داد: عده‌ای برای سودجویی با عنوان و نیت سرمایه گذاری وارد استان می‌شوند اما نتیجه چیز دیگری است.

فلاح میری تأکید کرد: دستگاه قضائی برای جلوگیری از این آسیب‌ها به دولت پیشنهاد داد تا سرمایه گذار در ابتدای ضمانت‌های لازم را به انجام رسانده و سپس واگذاری‌های قطعی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه توقیف اموال کارخانجات برای پرداخت بدهی غیر قانونی است، تصریح کرد: باید به کارخانجات‌ها فرصت داده شود تا با استفاده از عادیات بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

دادستان مرکز گیلان با بیان اینکه تمام پرونده‌هایی قضائی که یک طرف آن مربوط به تولید و اشتغال است توسط دادگستری استان با دقت رصد می‌شود، تأکید کرد: این پرونده‌ها توسط مختصصان کمیته حمایت قضائی دادگستری گیلان بررسی می‌شوند.

کد خبر 5522681

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads