کد خبر: 223265 - تاریخ: چهارشنبه، 22 ژوئن 2022 - 19:23

استاندار گیلان:

دستگاه‌های دولتی باید در امور فرهنگی دغدغه داشته باشند

استاندار گیلان با بیان اینکه نفوذ دشمن در اندیشه‌ها و تفکرات افراد، تأثیرگذار بوده است، گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی فقط مختص به سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه روحانیت نبوده و مابقی دستگاه‌های دولتی هم باید در انجام امور فرهنگی تلاش کرده و دغدغه لازم را داشته باشند.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با طلاب، روحانیون و دست‌اندرکاران اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه تاسیس تبلیغات اسلامی توسط امام راحل (ره) یک اقدام بسیار مهم و هوشمندانه بود، اظهار کرد: باید مسؤولان به شبکه تبلیغ توجه ویژه داشته باشند زیرا گسترش اقدامات تبلیغی، فرهنگی و مذهبی یک امر بسیار مهم است.

وی یکی از برنامه‌های استکبار را تهاجم فرهنگی و نرم علیه جمهوری اسلامی دانست و گفت: تغییر رفتارهای دشمن در خصوص ضربه زدن به شعائر دینی و مذهبی بسیار محسوس است لذا باید چاره‌ای در این خصوص اتخاذ شود. 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در کشور افزود: دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغی همواره در تلاش است تا فرهنگ اسلامی را در کشور از بین ببرد، به این منظور و برای خنثی‌سازی تهاجمات نابرابر باید هوشمندانه عمل شود. 

عباسی با بیان اینکه نفوذ دشمن در اندیشه‌ها و تفکرات افراد، تأثیرگذار بوده است، تصریح کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی فقط مختص به سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه روحانیت نبوده و مابقی دستگاه‌های دولتی هم باید در انجام امور فرهنگی تلاش کرده و دغدغه لازم را داشته باشند. 

وی با تاکید بر لزوم توجه بر جلوگیری از موازی کاری در بخش و امور فرهنگی بیان کرد: هم پوشانی، همدلی و تعامل در فعالیت‌های فرهنگی باید همواره مورد توجه مسؤولان قرار گیرد زیرا دشمن همواره سعی در تضعیف بنیان خانواده دارد. 

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به اجرای پروژه بازیافت پسماند و تبدیل آن به سموم دفع آفات در رودبار گفت: این پروژه با رویکرد دانش بنیانی صورت گرفته و گامی مهم در راستای حل معضل پسماند خواهد بود. 

به گفته عباسی، برنامه‌ریزی در خصوص حل مشکل آب شرب روستایی و شهری انجام شده و به زودی هیج روستایی بدون آب نخواهد بود. 

بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان در امور فرهنگی 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ایجاد ناامیدی و نفاق در جامعه هدف استکبار در عصر کنونی در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: نقش روحانیت در تبیین، دستاوردهای انقلاب و مفاهیم اسلامی مهم است و روحانیت نقش مهمی در امیدافزایی وتزریق روحیه امید، خودباوری و خوداتکایی در جامعه دارد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی با تاکید بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان در بخش فرهنگی افزود: با توجه به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری و تاکید به شرکت‌های دانش بنیان، سازمان تبلیغات اسلامی برنامه مهمی در راستای بهره‌مندی از این شرکت‌ها دارد. 

وی از آغاز طرح یک شهید یک کتاب خبر داد و گفت: خواندن کتاب در کنار قبور مبارک شهدا کار بسیار ارزشمندی است که موجب تقویت فرهنگ کتابخوانی می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads