کد خبر: 223220 - تاریخ: چهارشنبه، 22 ژوئن 2022 - 08:30

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی گیلان خبر داد

افزایش ۳ تا ۶ درجه ای دمای گیلان/ احتمال گسیل گرد و خاک

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی گیلان، از افزایش سه تا شش درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: از اواخر وقت امروز شرایط برای وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها تا اواسط روز پنتجشنبه فراهم است.

به گزارش خویان خبر  شبنم هادی نژاد، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر دانست و اظهار کرد: متوسط دمای هوای استان بین ۲۱ تا ۲۹ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی با اشاره به شکل گیری ناپایداری های همرفتی و موقتی در برخی از نقاط، از احتمال افزایش ابر و رگبار باران و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خبر داد و تصریح کرد: از امروز تا پایان هفته شاهد استقرار جریانات جنوبی در منطقه خواهیم بود.

سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، از افزایش سه تا شش درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: از اواخر وقت امروز شرایط برای وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها تا اواسط روز پنتجشنبه فراهم است.

هادی نژاد، افزایش نسبی دما و گسیل گرد و خاک به منطقه را از دیگر پدیده ها دانست و بیان کرد: از عصر و شب پنجشنبه کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در مناطق جلگه ای وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ دور از انتظار نیست، یادآور شد: افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به سازه های سست و شکستن درختان و احتمال آبگرفتگی منطقه ای و کاهش کیفیت هوا از جمله مخاطرات پیش روست.

این کارشناس هواشناسی، خواستار عدم روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع و اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز در هنگام وقوع رعد و برق شد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads