کد خبر: 223201 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 ژوئن 2022 - 19:21

در جلسه شورای شهر خمام مطرح شد ؛

از استقرار ادارات در خمام تا حقوق مردم در طرح هادی

رئیس شورای شهر خمام با بیان اینکه متاسفانه مشکلات فراوانی در این رابطه برای برخی از صاحبان اراضی و املاک بوجود آمده است، افزود: دستگهای اجرایی و دولتی موظفند پس از ۱۸ ماه از ابلاغ طرح هادی برای تعیین تکلیف یا اجرای طرح اقدام نمایند.

به گزارش خوبان خبر ؛ جلیل غیاثی ظهر امروز در جلسه شورای شهر خمام با بیان این اینکه در طرحهای هادی شهر و روستا مهمترین هدف مشاورین و دستگاهای اجرایی می بایستی منافع قانونی مردم باشد،افزود:در سالهای اخیر شاهد این بودیم که در برخی مناطق به دلیل اینکه اراضی و املاک برخی از شهروندان در طرحهای دولتی قرار گرفته اند مالکان از استیفای منافع مالکانه خود محروم شدند.

رئیس شورای شهر خمام با بیان اینکه متاسفانه مشکلات فراوانی در این رابطه برای برخی از صاحبان اراضی و املاک بوجود آمده است، افزود: دستگهای اجرایی و دولتی موظفند پس از ۱۸ ماه از ابلاغ طرح هادی برای تعیین تکلیف یا اجرای طرح اقدام نمایند.

وی افزود: کلیه حقوق مالکانه برای صاحبان اراضی محفوظ می باشد اما متاسفانه شاهد این بوده ایم که زمین مردم بدون رضایت آنها در طرحهای آموزشی، اداری، فضای سبز، پارکینگ، و غیره واقع شده و هم اکنون ۲۰ است که در بلاتکلیفی به سر می برند.

غیاثی با بیان اینکه طرحهای هادی برای رفاه و تسهیل امور زندگی مردم است ، تصریح کرد: شهرسازی اصولی و روانبخشی شهر روستا و اصلاح وضع موجود با هدف و چشم انداز بلند مدت طراحی می شوند اما در این فرآیند نباید شاهد ضرر و زیان صاحبان اراضی املاک باشیم.

رئیس شورای شهر خمام با اشاره طرح هادی داخل شهر خمام نیز کش و قوس های زیادی داشته، افزود: باید به صورت قانونی و منطقی منافع مردم استیفا شود.

غیاثی از سرپرست نمایندگی بنیاد مسکن شهرستان خواست تا یک شعبه در خمام مستقر شود، بیان کرد: از مشاورین و دستگاه های ذیربط با طرح هادی می‌خواهیم منافع مردم را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه ما نباید تنها نام شهرستان شدن را یدک بکشیم تصریح کرد: مسئولین دستگاههای اجرایی استانی هر چه سریعتر ادارات خود را جهت خدمت رسانی به مردم شهرشتان خمام مستقر نمایند.

مهدی عاشوری نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات بخش روستایی اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم به مردم خدمات بدهیم و آنچه بسیار اهمیت دارد این است که رفاه مردم بیشتر شود.

عضو شورای شهر خمام استقرار ادارات در خمام را یکی از مباحث با اهمیت دانست و گفت: ما نیز به‌عنوان شورا در روند احداث ساختمان ادارات برای واگذاری زمین کمک خواهیم کرد.

ایمان سهیلی نیز در این مراسم با بیان اینکه در شهر زمین هایی بدون کاربری با مالک خصوصی وجود دارد، اظهار کرد: استانداری می‌تواند کمک کند تا با گرفتن کاربری بخشی از این زمین را برای مجتمع ادارات در نظر بگیریم.

عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه استقرار ادارات باعث ایجاد یکپارچگی در خمام می شود، افزود: متأسفانه این امر تا کنون محقق نشده و این زمین برای استقرار ادارات در نظر گرفته نشد.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن یکی از ادارات شاخصی است که باید زودتر در خمام مستقر شود، گفت: شورا نیز تلاش می کند در این جهت همراه بنیاد باشد و در جهت تسریع این روند همراه باشد.

به گزارش خوبان خبر؛ روکش آسفالت ، تصویب شیوه نامه سرمایه گزاری،افزایش نرخ تاکسی ها و آژانس ها،جابجایی گذر عابر پیاده جنب پل خیابان فرهنگ،اهدای زمین یه بنیاد مسکن جهت احداث ساختمان از جمله مهمترین مصوبات جلسه شورای شهر بود. 

 

انتهای پیام/۲۱۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads