کد خبر: 223189 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 ژوئن 2022 - 10:06

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان؛

تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی جهت کاهش تنش آب زراعی در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تخصیص اعتبار قابل‌قبول جهت بهبود وضعیت آب زراعی در استان خبر داد و گفت: پایان تقویم زراعی امسال ۲۰۰ میلیارد تومانی برای کاهش تنش آبی شالیزارهای گیلان اختصاص یافته است.

به گزارش خوبان، امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیاهکل در حاشیه بازدید از وضعیت تنش آبی این شهرستان از تخصیص اعتبار قابل‌قبول جهت بهبود وضعیت آب زراعی در استان خبر داد و اظهار کرد: تا پایان تقویم زراعی امسال ۲۰۰ میلیارد تومانی برای کاهش تنش آبی شالیزارهای گیلان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال ۸۵۰ میلیون مترمکعب آب در سد سفیدرود وجود داشت، افزود: این میزان آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش حجم داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان روند مشکلات حوزه آب زراعی در استان را نزولی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه با دستورات استاندار گیلان، اقدامات انجام‌شده و پایش مستمر وضعیت آب‌رسانی، مشکلات در حال حاضر در این حوزه روند کاهشی داشته است.

مرادی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ ایستگاه پمپاژ و سر دهنه طی این مدت بازسازی‌شده، خاطرنشان کرد: حدوداً یک میلیارد تومان تسهیلات برای خرید پمپ به کشاورزان گیلانی اختصاص یافته است.

وی، بیمه محصولات کشاورزی را بسیار مهم دانست و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات کشاورزان به استان تخصیص یافت که امسال با اقدامات مشترک صورت گرفته در صورت بروز خسارات این رقم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام/۳۳۸۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads