کد خبر: 223161 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 ژوئن 2022 - 00:01

کمبود آب کشاورزی در برخی مناطق خمام، مسئولان را به میدان کشاند

رییس اداره آبیاری خمام : مشکل آبرسانی طی ۲ روزه آینده برطرف می‌شود

با توجه به گزارش‌های دریافتی مبنی بر خشکی و ترک خوردگی برخی از شالیزارهای خمام  و گلایه‌های شالیکاران مسئولان شهرستان  به صورت میدانی در این مناطق حضور یافت و از نزدیک با این شالیکاران گفتگو کردند.

به گزارش خوبان خبر ؛ با توجه به گزارش‌های دریافتی مبنی بر خشکی و ترک خوردگی برخی از شالیزارهای خمام  و گلایه‌های شالیکاران مسئولان شهرستان  به صورت میدانی در این مناطق حضور یافت و از نزدیک با این شالیکاران گفتگو کردند.

رییس اداره آبیاری خمام در حاسیه این بازدید از آبگذاری کانال گورابجیررود به‌منظور آبرسانی به اراضی کشاورزی در روستاهای فتاتو، فشتکه، زیرده، پشت‌سان، غلامرضاباغ، چاپارخانه و گورابجیرصحرا به‌مدت ۳۶ ساعت، از ساعت ۲۰ امشب خبر داد.

حجت زمانی درخصوص مشکل آبرسانی به بخشی‌از اراضی در روستاهای کلاچاه اول، کلاچاه دوم و تیسیه، عنوان کرد : دبی خروجی کانال چپ سد سنگر از امروز به ۱۰۵ مترمکعب در ثانیه افزایش یافته و علاوه‌بر آن مدت‌زمان آبگذاری در مسیر کلاچاه‌رود از ۳۶ ساعت به ۴۸ ساعت ارتقاء پیدا نموده، تا مشکل آبرسانی به مزارع در روستاهای مذکور مرتفع گردد.

وی  با تاکید بر لزوم اقدامات تکمیلی همچون استفاده از چاهک‌های سطحی، به‌کارگیری موتورپمپ‌های ۲ و ۳ اینچی با نیروی محرکه برق و لایروبی نهرهای اشدان و نوین، یادآور شد : مقرر گردیده تا دهیاری لایروبی‌را با امکانات محلی و بیل‌های موجود در منطقه، توسط اعتباری‌که از سوی آب‌منطقه‌ای تامین می‌شود انجام دهد.
به گفته‌ی زمانی، درحال‌حاضر ۵۰ هکتار از ۹ هزار هکتار اراضی‌که در حوزه اداره آبیاری خمام قرار گرفته مشکل آبرسانی دارند، که تا ۴۸ ساعت آتی مرتفع می‌شود.

 

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۳۳۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads