کد خبر: 223118 - تاریخ: یکشنبه، 19 ژوئن 2022 - 23:25

فرماندار خمام: دبی خروجی کانال چپ سد سنگر افزایش یافت/ رییس اداره آبیاری خمام: مشکل آبرسانی به مزارع کشاورزی تا ۴۸ ساعت آتی مرتفع می‌شود

فرماندار خمام از پیگیری برای رفع مشکل اراضی شالیزاری جامانده از طرح آبرسانی در این‌شهرستان خبر داد.

به گزارش خوبان خبر؛ فرماندار خمام از پیگیری برای رفع مشکل اراضی شالیزاری جامانده از طرح آبرسانی در این‌شهرستان خبر داد.

اسفندیار جوشن با اشاره به گزارش‌های منتشر شده درخصوص ترک زمین‌های کشاورزی به‌دلیل کم‌آبی، عنوان کرد : ساعاتی‌قبل در تماس با مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان مقرر شد تا در آبگذاری کانال چپ سد سنگر نسبت به افزایش دبی خروجی از ۹۰ به ۱۰۵ مترمکعب بر ثانیه مبادرت گردد.

وی با بیان اینکه این‌مهم به افزایش حجم و سرعت حرکت آب می‌انجامد، اذعان داشت : مشکل اکثر کشاورزان و مزارع جامانده از طرح آبرسانی تا فردا مرتفع می‌گردد.

رییس اداره آبیاری خمام با اشاره به ترک مزارع کشاورزی در برخی‌از مناطق روستایی همچون تازه‌آبادصدر و فتاتو به‌دلیل کم‌آبی، عنوان کرد : مزارع کشاورزی در این‌مناطق به‌صورت غیرمستقیم و از طریق زهکش‌ها آبیاری می‌شوند، که به‌دلیل نوبت‌بندی به‌تدریج آبدار خواهند شد.
حجت زمانی با تاکید بر اینکه امروز در چهارمین‌روز از آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای شالیزارهای مناطق مرکزی استان هستیم، تصریح کرد : با آبگذاری گورابجیررود، ظرف ۴۸ ساعت آینده مشکل آبرسانی به اراضی پایین‌دست مرتفع می‌گردد.

همچنین محمدرضا مولایی با اشاره به مشکل مشابه در مزارعی‌که در حوزه مدیریت اداره آبیاری بخش مرکزی رشت قرار دارند، گفت : با آبگذاری کانال چپ سدسنگر، از شب گذشته آب به مزارع محدوده خواچکین، برمچه و جیرسرباقرخاله رسیده است.
رییس اداره آبیاری بخش مرکزی رشت، یادآور شد : هم‌اکنون مشکلی در آبرسانی به مزارع مذکور وجود ندارد.

 

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads