کد خبر: 223093 - تاریخ: یکشنبه، 19 ژوئن 2022 - 17:12

رئیس کل بازرسی گیلان ؛

ورود ۳۰۰۰ شکایت از طریق سامانه‌ها به سازمان بازرسی گیلان

رئیس کل بازرسی گیلان با بیان اینکه حدود سه هزار شکایت از طریق سامانه‌ها به بازرسی وارد می‌شود، گفت: این در حالی است که ماهانه ۳۰ هیئت بازرسی به صورت دوره‌ای و برنامه‌ریزی شده در سازمان‌ها انجام می‌شود و حجم پرونده‌های بازرسی را مضاعف می‌کند.

به گزارش خوبان خبر ، سیف‌الله مسرور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس اداره کل بازرسی استان اظهار کرد: وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر حُسن اجرای امور و قوانین بوده و فراتر از اهرم‌های جرم‌نگاری و جرم‌شناسی است.

وی با بیان اینکه اقدام به شناسایی و اعمال قانون دو حُسن سازمان بازرسی است، افزود: اگر تخلف، جرم و فساد در جریان حسن اجرای قانون مشاهده شود بدون شک با آن برخورد می‌شود.

رئیس کل بازرسی گیلان با اشاره به‌ عدم استقلال مالی دستگاه قضا گفت: این سازمان برای هرکاری نیاز به وضع قانون و تامین منابع مالی و حمایت‌های دولتی است و این یک نقص و ضعف در این سازمان است.

مسرور، تحقق اهداف سازمان بازرسی را مستلزم استقلال مالی و اداری دانست و بیان کرد: طی چند سال اخیر تنها چند نفر در سازمان بازرسی استان جذب شده و تقریبا چند برابر آن به سبب انتقال و بازنشستگی از سیستم خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه توقعات از سازمان بازرسی با توجه به نیروی انسانی و حجم تخلفات بسیار زیاد است، گفت: همه امور در جریان رسیدگی به تخلفات در اختیار بازرسی نیست که نتیجه برخوردها از عمده آن‌ها است.

رئیس کل بازرسی گیلان با اشاره به توقعات مردم و گله‌مندی برخی‌ها تصریح کرد: در بسیاری از موضوعات توقعات مردم به حق است اما برخی‌ها در این میان تلاش می‌کنند تا با تضعیف سازمان بازرسی، کلیات این سازمان نظارتی را ضعیف نشان دهند.

مسرور با بیان اینکه حدود سه هزار شکایت از طریق سامانه‌ها به بازرسی وارد می‌شود، گفت: این در حالی است که ماهانه ۳۰ هیئت بازرسی به صورت دوره‌ای و برنامه‌ریزی شده در سازمان‌ها انجام می‌شود و حجم پرونده‌های بازرسی را مضاعف می‌کند.

وی، ورود شوک‌های اقتصادی به بازار را از دیگر دلایل انباشت پرونده‌های بازرسی در استان دانست و افزود: تمامی این پرونده‌ها توسط حداکثر ۲۰ نیروی بازرسی و سربازرس رسیدگی و پاسخ گفته می‌شوند.

رئیس کل بازرسی گیلان با اشاره به اقدامات بازرسی صورت گرفته در استان تصریح کرد: تشکیل ۹۰ درصد پرونده‌های اقتصادی در مراجع قضایی به جهت جلب افکار عمومی، خودداری از شتابزدگی در تصمیمات بازرسی، دقت اتقان در اظهار نظر و پایبندی بر دقت در بازرسی و پیشگیری از وقوع سو جریان در سازمان بازرسی از عمده اقدامات راهبردی سازمان بازرسی در استان گیلان است.

مسرور با بیان اینکه نیمی از توان سازمان بازرسی کل استان در پیشگیری از وقوع سو جریان صرف می‌شود، گفت: نیمی دیگر از توان این سازمان صرف بازرسی و رسیدگی به امور متخلفانه است.

وی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته تاکنون ۵۹۵ گزارش اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی صادر شده، افزود: ۷۰ درصد این گزارش‌های اصلاحی در دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شده است.

به گفته رئیس کل بازرسی گیلان طی پنج سال اخیر ۱۳۹ پرونده به دادسرا و ۴۰۰ پرونده به هیئت تخلفات اداری استان ارجاع شده که از این بین ۸۱ نفر مدیر و شهردار بوده‌اند.

مسرور با اشاره به احکام صادره برای محکومین طی یک سال اخیر نیز بیان کرد: ۳۱ نفر محکومیت قطعی در مراجع قضایی و ۱۱۲ نفر نیز در هیئت تخلفات اداری محکوم شده‌اند.

به گفته وی طی سال گذشته، پنج مدیرکل در گیلان به سبب قطعیت جرمشان، حکم قطعی برای آن‌ها اجرا شده و در حال طی کردن محکومیت خود هستند.

رئیس کل بازرسی گیلان همچنین از سلب صلاحیت ۴۰ معدن به ارزش یکصد میلیارد تومان، ابطال ۲۲ پروانه جعلی در محلات حاشیه‌ای رشت و بازپس گیری ۹۰۰ هکتار از اراضی ملی طی سه سال اخیر خبر داد.

مسرور، همچنین به اقاله ملک ایران الکتریک رشت و شرکت پوشش با شهامت دستگاه قضا و شجاعت سازمان بازرسی گیلان اشاره کرد و گفت: اقدامات سازمان بازرسی در گیلان بارقه‌های امید را در جامعه احیا کرده است.

وی به موضوع تملک سرمایه‌های نرم توسط بانک‌ها اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته با مداخله بازرسی چهار واحد تولیدی به نفع تولیدکنندگان استان اقاله شده و برخی دیگر از شرکت‌ها نیز در دستور اقاله قرار دارند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads