کد خبر: 222959 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 ژوئن 2022 - 08:14

سرپرست نظارت بر گمرکات گیلان؛

برنامه ریزی برای صادرات ۲۰۰۰ تن محصولات کشاورزی گیلان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنامه ریزی های لازم برای تحقق سهم ۲۰۰۰ تنی صادرات بخش کشاورزی استان صورت گرفته است.

به گزارش خوبان، بهمن علیزاده روز گذشته در جلسه مشترک شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته سهم صادرات محصولات کشاورزی گیلان ۶۲۶ تن بوده است.

وی  با اشاره به قرار گرفتن بندر آستارا در صدر جدول مرزها برای صادرات محصولات کشاورزی افزود: بیشترین محصولات صادر شده شامل، کلم، کیوی، سیب زمینی، چای و … بوده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی گیلان برای توسعه صادرات از جایگاه خوبی برخوردار است و امسال برنامه داریم میزان صادرات را به ۲ هزار تن برسانیم.

در ادامه این جلسه صادق برزگر سرپرست نظارت بر گمرکات گیلان گفت: در آستارا سه مرز ورود و خروج داریم و این مرزها منافع زیادی برای کشور دارند. علاوه بر مزرهای آستارا، مرزهای دریایی انزلی و کاسپین نیز  زیرساخت های مناسبی دارند.

وی از افزایش ۳۵ درصدی صادرات گیلان از نظر ارزش ریالی خبر داد و تصریح کرد: روسیه، قزاقستان، افغانستان و … از جمله کشورهای هدف صادارتی از مرز گیلان بوده اند.  

سرپرست نظارت بر گمرکات گیلان، خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم شاهد سرعت صادارت باشیم با توجه به اقدامات خوبی که در روابط سیاسی با کشورهای هدف ایجاد شده است.

برزگر به ایجاد گامهای موثر برای افزایش تراز صادراتی با کشورهای همسایه گیلان اشاره کرد و افزود: امیدواریم هم پوشانی دستگاه ها را در پیش رو داشته باشیم تا زیرساخت های استان بیش از پیش تقویت شوند.

وی از واردات ۱۹۸ هزار تنی به گیلان در دو ماهه اول سال اشاره کرد و گفت: در این مدت ترانزیت خارجی ۱۶۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads