کد خبر: 222943 - تاریخ: چهارشنبه، 15 ژوئن 2022 - 10:34

یک مشاور و مدرس برندینگ در حوزه گردشگری عنوان کرد:

شهر خمام با میوه‌های یخی خود معروف شده‌است

یک مشاور و مدرس برندینگ در حوزه گردشگری معتقد است: ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کارهای کوچک با رونق گردشگری خوراک میسر خواهد شد ضمن آنکه این حوزه قابل صادر شدن نیز هست.

به گزارش خوبان خبر ؛یک مشاور و مدرس برندینگ در حوزه گردشگری معتقد است: ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب و کارهای کوچک با رونق گردشگری خوراک میسر خواهد شد ضمن آنکه این حوزه قابل صادر شدن نیز هست.

محمدحسین جبل عاملی (مشاور و مدرس برندینگ، بازاریابی و تبلیغات) با اشاره به آنکه در حوزه گردشگری یکی از پدیده‌های تکرارپذیر و مهم برای همه گردشگران، همان گردشگری خوراک است، گفت: گردشگری خوراک یکی از لذت‌بخش‌ترین انواع گردشگری است. نباید فراموش کرد که عملا فرآیند خوراک در تمام انواع گردشگری جاری است ولی از آنجایی که بخش خوراک از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو این بخش را به عنوان یکی از انواع گردشگری در نظر می‌گیریم. از دیگر سو گردشگری خوراک از کشش و توانی برخوردار است که می‌تواند گردشگران را جذب کند

این فعال گردشگری درخصوص لزوم برندسازی در حوزه گردشگری خوراک برای جذب گردشگران نیز گفت: شاید در نگاه نخست اینگونه به نظر برسد که ممکن است یک مقصد صرفا به دلیل خوراک و غذا برای سفر انتخاب نشود و غذا در کنار سایر بخش‌های سفر انگیزه می‌شود اما طی سال‌های گذشته سفرهایی که انجام شده گاها صرفا برای خوردن یک غذای خاص حتا به صورت عبوری از کنار جاده یا در یک شهر بوده. گاها اتفاق افتاده است که گردشگران مسیر خود را بر اساس چشیدن طعم غذاها و خوراک‌های خاص شهرها انتخاب می‌کنند و می‌گویند از فلان مسیر برویم تا فلان چیز را بخوریم. به طور مثال شهر خمام با میوه‌های یخی خود معروف شده‌است و مسافران برای خوردن این خوراک خاص به خمام می‌روند.

او توسعه گردشگری خوراک را از دو جنبه حائض اهمیت و مزیت دانست و گفت: گردشگری خوراک، تنها شاخه گردشگری است که نیازمند جاذبه اقامتی نیست و صرفا از منظر عبوری هم می‌توان از آن درآمدزایی کرد. بسیاری از مقاصد گردشگری ما عبوری هستند و در آن اقامت نداریم، شاید این مقصد جاذبه گردشگری و میراثی هم نداشته باشد پس چطور می‌تواند گردشگران را جذب کند؟ اینجاست که گردشگری خوراک و غذا می‌تواند پاسخگوی این نیاز باشد. گونه‌های زیادی نیز در این حوزه وجود دارد و بسیاری از شهرهای ما می‌توانند با برندسازی و معرفی خوراک و غذای خاص خود، گردشگران را جذب کنند همانگونه که خمام با معرفی میوه یخی توانست به این جایگاه دستیابد و حتا امروزه نمایندگی این خوراک خاص را به سایر شهرها با نام و برند خود می‌دهد.

 

انتهای پیام۳۳

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads