کد خبر: 222906 - تاریخ: دوشنبه، 13 ژوئن 2022 - 14:38

عضو شورای اسلامی شهر خمام ؛

شهرداری در ارائه گزارش‌های منظم برای درآمد و هزینه شفاف نیست/ با بالارفتن رقم بودجه مشکلات این‌شهر حل نمی‌شود

شهرداری در ارائه گزارش‌های منظم برای درآمد و هزینه شفاف نیست/ با بالارفتن رقم بودجه مشکلات این‌شهر حل نمی‌شود

به گزارش خوبان خبر؛ مهدی عاشوری روز گذشته در جلسه فوق‌العاده شورا با انتقاد از عدم شفافیت شهرداری در ارائه گزارش‌های منظم برای درآمد و هزینه، تصریح کرد : شهرداری گزارشی به شورا ارائه کرد که جزییات درآمد و هزینه به‌صورت ریز ذکر نگردیده و این‌انحراف نه‌تنها آسیب‌زا، بلکه در آینده نزدیک مشکلات عدیده‌ای را متصور خواهد ساخت.

وی با تاکید بر اینکه هر «شهردار» که بر روی کار آمده با بدهکاری دوره‌های گذشته روبرو بوده و نکته مهم دیدن عملکرد مثبت ادوار گذشته و داشتن برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت برای پیشرفت و توسعه شهر است، ادامه داد : نباید به مردم آمار و گزارش دروغین داده شود؛ از دیدن خبری مبنی‌بر بدهی ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری در دوره گذشته شرم نموده، چرا که مشخص‌نیست املاک فروخته یا واگذار شده برای پرداخت مطالبات پیمانکاران، کجا و چگونه هزینه شده است.

این‌عضو شورا با اشاره بر اینکه در دوره‌های گذشته نیز بسیاری‌از پروژه‌ها در بودجه نبوده و بعد به درخواست شهرداران وقت توسط شورا مصوب گردیده‌اند، اذعان داشت : متاسفانه در بودجه ۱۴۰۱ تعدادی پروژه دیده می‌شود که ضرورتی نداشته و درحال اجرا هستند؛ آن‌هم در شرایطی‌که شهرداری برای بازگشایی خیابان هجده‌متری یا بهسازی کیلومتر اول جاده خمام به خشکبیجار هزینه بسیاری نموده و جلسات متعددی برگزار کرده، اما به‌حال خود رها شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌کردن راحت است، خاطرنشان کرد : با بالارفتن رقم بودجه مشکلات این‌شهر حل نمی‌شود، بلکه هرچه رقم بودجه بالاتر برود بدهکاری شهرداری نیز بیشتر می‌شود.

ضو شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه به‌دنبال مچ‌گیری یا سنگ‌اندازی نبوده و هدفمان ملزم‌کردن شهرداری به هماهنگی و تعامل بیشتر با مجموعه شورا می‌باشد، عنوان کرد : ضروری‌بود نظرات شورا در بودجه اعمال شود.

منبع: خمام نیوز

انتهای پیام/۳۲۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads