کد خبر: 222865 - تاریخ: یکشنبه، 12 ژوئن 2022 - 11:15

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

هیچ بیماری غیر معمولی در گیلان گزارش نشده است/ لزوم مصرف آب سالم

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هیچ بیماری غیر معمولی در استان گیلان نداریم، گفت: شروع فصل گرم سال برخی از بیماری ها را شایع می کند که اصلا غیر طبیعی نیست.

به گزارش خوبان، دکتر اسماعیل نورصالحی، از مردم خواست به شایعات فضای مجازی پیرامون شیوع ویروس ها و طغیان بیماری ها توجه نکنند و گفت: با تایید وزارت بهداشت، هیچ بیماری غیر معمولی در استان گیلان نداریم.

وی با اشاره به تداوم پاندمی کرونا و خطر ابتلا به امیکرون، تصریح  کرد: مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا به کرونا مبتلا نشوند؛ البته خوشبختانه با اهتمام مردم و تزریق عمومی واکسن این بیماری در استان و کشور مدیریت شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه شروع فصل گرم سال برخی از بیماری ها را شایع می کند که اصلا غیر طبیعی نیست، خاطرنشان کرد: مواردی از ابتلا به بیماری غیر معمول و ویروسی در استان گزارش نشده است و مردم هراس نداشته باشند.

نورصالحی، یکی از مهمترین عوامل ابتلا به تب و اسهال را مصرف آب آلوده دانست و اضافه کرد: در روزهای گرم سال اغلب شاهد بروز اسهال و استفراغ به ویژه در روستاها هستیم که از آب چاه استفاده می کنند لذا مصرف آب سالم با روش جوشاندن بهترین روش برای پبشگیری از این بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه سرماخوردگی و اسهال و استفراغ ممکن است برای همه افراد ایجاد شود، عنوان کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و رعایت بهداشت را به ویژه در روزهای گرم سال در دستور کار خود قرار دهند و در صورت بروز تب بالا و اسهال و استفراغ شدید به پزشک مراجعه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان یادآور شد: مردم با علائم ابتلا به کرونا آشنایی دارند و می توانند تشخیص دهند و لذا تاکنون وزارت بهداشت ارتباط مستقیم بین اسهال و استفراغ و سویه های کرونا را تایید نکرده است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads