کد خبر: 222722 - تاریخ: سه‌شنبه، 7 ژوئن 2022 - 09:07

معاون اقتصادی استاندار گیلان:

رونق اقتصادی گیلان با استفاده بهینه از ظرفیت های بنادر

معاون اقتصادی استاندار گیلان خواستار لایروبی هر چه سریع تر بندر آستارا شد و تصریح کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت های بنادر استان باید تمام شرایط لازم برای رونق اقتصادی را فراهم کنیم.

به گزارش خوبان ، معاون اقتصادی استاندار گیلان خواستار لایروبی هر چه سریع تر بندر آستارا شد و تصریح کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت های بنادر استان باید تمام شرایط لازم برای رونق اقتصادی را فراهم کنیم.

سید محمد اسحاقی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، اظهار کرد: عدالت محوری و فساد ستیزی از ارکان مهم در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم طرحی را در راستای مردمی سازی و پرداخت عادلانه یارانه ها به مرحله اجرا رساند، افزود: میدان داری مردم با پیشتازی جوانان برای اقامه عدل و قسط از دیگر ارکان مهم در دولت سیزدهم است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان تصریح کرد: همه مدیران و مسئولان باید بدانند خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

اسحاقی با بیان اینکه خانواده مداری از دیگر ارکان مهم دولت است، افزود: در قوانین و مقررات و ضوابط به این مقوله پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما ماموریم و مسئول و باید شبانه روز برای رفاه حال مردم تلاش کنیم، گفت: بنادر از ظرفیت خاصی در استان گیلان دارا می باشد و باید با استفاده از این ظرفیت خوش بدرخشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در پایان خواستار لایروبی هر چه سریع تر بندر آستارا شد و تصریح کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت های بنادر استان باید تمام شرایط لازم برای رونق اقتصادی را فراهم کنیم.

تعلل در تکمیل خط آهن فرصت های اقتصادی را از بین می برد

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی نیز، ضمن تسلیت سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی همچنین گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: امروز در جنگ اقتصادی تحمیلی هستیم و باید آنچه که در توان داریم از سخت افزار و نرم افزار برای مقابله با دشمن در این جنگ در خدمت بگیریم که این مسئله را در تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها نیز می توان دید.

وی با اشاره به نامگذاری امسال، افزود: تحقق این شعار الزاماتی دارد که یکی از آنها استفاده از شیوه های نوین و کارآمد برای اداره کشور است که در مدیریت ها نیز این مسائل مورد توجه باید باشد و مجموعه های کشور در مسیر دانش بنیان و اشتغال آفرین حرکت کنند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه بنادر نیز باید شیوه های نوین را در دستور کار داشته و به دنبال جذب سرمایه گذار و تجار باشد، گفت: در استان و شهرستان انزلی باید از ظرفیت دریا و بنادر استفاده بهینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال در استان و شهرستان متاسفانه شرایط مطلوبی نداریم، افزود: آنچه که در بندر انزلی توقع داریم اداره کل بنادر مدنظر داشته باشد جذب نیروهای بومی در اولویت قرار بگیرد.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه تجار و فعالان این حوزه هر کجا که شرایط بهتر باشد آنجا می‌روند، تاکید کرد: بستر و زیرساخت هایی که نیاز داریم باید فراهم کنیم و از فرصت دریا که برای ما به وجود آمده باید نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موارد مهم و مورد نیاز در تجارت حمل و نقل است، تکمیل خط راه آهن را خواستار شد و گفت: اگر آن را تکمیل نکنیم این فرصت از دست ما می‌رود.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: مسئولان اهتمام ویژه داشته باشند و حتی اگر لازم است در شرایط فعلی از بودجه برخی جاهای دیگر استفاده کنند و تکمیل این خط‌ آهن در اولویت باشد، زیرا از لحاظ اقتصادی و سیاسی بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ضرورت ها و فرصت های بزرگ که متاسفانه از این فرصت زیاد استفاده نمی کنیم گردشگری دریایی است که باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام شمس الدین در پایان اضافه کرد: دستگاه‌های اقتصادی در مسیر نوآوری و فناوری و بهره‌وری حرکت کنند و در انتخاب مدیران نیز این مسئله مد نظر باشد، زیرا می‌تواند در دستیابی به اهداف نظام اسلامی و نقش بر آب کردن توطئه دشمنان در جنگ اقتصادی موثر باشد.

محمد پورخوش سعادت، فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز در ادامه، با اشاره به اینکه ۴۷ کیلومتر خط ساحلی در بندرانزلی داریم، اظهار کرد: انتظار داریم تا هرچه بیشتر سرمایه گذاران وارد منطقه شده و از این فرصت استفاده کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اداره کل بنادر و دریانوردی استان که در بندرانزلی قرار گرفته، افزود: انتظار داریم تا این اداره کل در مسائل اجتماعی شهر کمک حال دستگاه های فرهنگی و اجتماعی باشد.

پورخوش سعادت تصریح کرد: نهایت احترام برای صاحبان کالا و بار لحاظ و زمینه استقبال از سرمایه‌گذار در بندر انزلی بیش از پیش فراهم شود؛ همچنین حمایت از کارگران به ویژه در بندر مورد تاکید است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads