کد خبر: 222634 - تاریخ: چهارشنبه، 1 ژوئن 2022 - 16:24

استاندار گیلان

لزوم تشکیل قرارگاه متمرکز شهرستانی برای تسریع در عملیات آبرسانی

استاندار گیلان با اشاره به لزوم تشکیل قرارگاه متمرکز شهرستانی برای تسریع در عملیات آبرسانی به روستاها، گفت: روند قبلی کار در آبفا قابل قبول نیست و نیازمند کار جهادی هستیم.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه شامل آبرسانی به ۷۱۱ روستا با بیان اینکه این عملیات با مشارکت قرارگاه خاتم و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود، بیان کرد: در شمال کشور میزان بارندگی بالای هزار و ۲۰۰ میلی متر است اما همچنان با مشکل آب شرب سالم مواجه هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یک سوم روستاهای گیلان در این عملیات هدفگذاری شده اما این بدان معنی نیست که سایر روستاها مشکل آب شرب ندارد، افزود: در بودجه امسال تعدادی دیگری از روستاها را به این عملیات الحاق می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آلودگی‌های محیطی مانند سموم دفع آفات و فاضلاب خانگی و صنعتی در گیلان ساماندهی نشده است، ادامه داد: سفره‌های زیر زمینی آب آلوده بوده و دبی چشمه‌ها خشک و میزان مصرف آب نیز بالا رفته است.

عباسی اضافه کرد: فقر گیلان در حوزه آب شرب سالم موجب بروز بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های گوارشی شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این عملیات فرصت کم نظیری برای استان است و باید از ظرفیت قرارگاه استفاده حداکثری کرد، گفت: روند قبلی کار در آبفای گیلان مورد قبول نیست و از این پس باید جهادی کار کنید و بهانه‌هایی مانند قدیمی بودن نقشه قابل پذیرش نیست.

وی از فرمانداران خواست که قرارگاه متمرکز شهرستانی تشکیل داده و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای مشارکت در اجرای این عملیات فراخوانده شوند، گفت: ۳۰ ماه عملیات، حداکثر زمان تعیین شده است و همه باید برای اتمام زودتر از موعد این پروژه تلاش جهادی کنید و هر مدیری کوتاهی کند اجازه ادامه کار به او نمی‌دهم.

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads