کد خبر: 222605 - تاریخ: سه‌شنبه، 31 می 2022 - 09:21

دادستان مرکز گیلان مطرح کرد؛

تخریب ۲۷ واحد مسکونی غیر مجاز در رشت

دادستان گیلان با اشاره به تخریب ۲۷ واحد مسکونی غیرمجاز در شهر رشت، گفت: سازندگان بدون داشتن مجوز و نظارت قانونی اقدام به ساخت این واحدها کرده و به اخطاریه شهرداری بی توجه بودند.

به گزارش خوبان، سید مهدی فلاح میری شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به شناسایی برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر رشت، اظهار کرد: عده‌ای بدون داشتن مجوز و نظارت قانونی با زد و بندهای غیرقانونی در شهر رشت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد ساختمان‌هایی را در زمین‌های نسقی بدون کاربری مسکونی احداث می‌کنند، گفت: اغلب این ساختمان‌ها به صورت غیر ایمن و برخلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی ساخته شده که باید هر چه زودتر رأی تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ در مورد آنها اجرا شود.

دادستان مرکز گیلان با اشاره به بی توجهی این افراد به اخطار شهرداری، اضافه کرد: این متخلفان به صورت شبانه بتن ریزی کرده و بدون توجه به نکات ایمنی و استانداردهای ساخت ساختمان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساختمان‌هایی که بدون اخذ پروانه و مجوزهای قانونی ساخته می‌شوند ایستایی و استحکام لازم را ندارند، ادامه داد: اصول آئین نامه مقررات ملی ساختمان در ساخت در این ساختمان‌ها رعایت نمی‌شود.

فلاح میری افزود: در چنین ساختمان‌هایی که بدون مجوز ساخته می‌شوند، مهندس ناظر حضور ندارد و فاصله تیرها و محاسبات ساختمان سازی در آن‌ها لحاظ نشده است.

وی به تخریب ۲۷ واحد مسکونی به مساحت ۵ هزار و ۷۵۰ مترمربع که در ۶ طبقه ساخته شده اشاره و اضافه کرد: برای تأمین امنیت اجرا کنندگان این حکم با نیروی انتظامی هماهنگ و شخصاً در محل حضور یافتیم.

کد خبر ۵۵۰۳۳۵۶

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads