کد خبر: 222602 - تاریخ: سه‌شنبه، 31 می 2022 - 08:50

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

اجرای طرح واکنش سریع در سطح راه‌های گیلان

مدیرکل راهداری گیلان، از اجرای طرح واکنش سریع در سطح راه های گیلان تحت عنوان «طوس» همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: کاربران جاده‌ای می‌توانند مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها را که نیازمند اقدام سریع برای برطرف است از طریق سامانه ۱۴۱ گزارش دهند.

به گزارش خوبان، فریبرز مرادی، از اجرای طرح واکنش سریع در سطح راه های گیلان تحت عنوان «طوس» همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ایام دهه کرامت از روز چهارشنبه، ۱۱ خرداد طرح واکنش سریع اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گیلان ۶۹ کیلومتر آزادراه، ۴۸۷ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۲ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۹۲۹۴ کیلومتر راه روستایی وجود دارد، افزود: در مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۷ کیلومتر طول راه های برون شهری و روستایی استان گیلان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح، هم استانی‌ها و کاربران جاده‌ای به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در سطح راه‌های استان تردد دارند، می‌توانند مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها را که نیازمند اقدام سریع برای برطرف است را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ گزارش دهند.

مرادی، موضوعات قابل گزارش در فاز اول اجرای طرح مذکور را شامل لکه گیری، اصلاح چاله‌های مخاطره آمیز در راه‌ها، پاکسازی و شست و شوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود و پاکسازی اجسام زائد از سطح و شانه خاکی راه‌ها دانست.

وی رفع نقص و عیب از تابلو و علائم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علائم در پیچ‌های تند فاقد علائم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز و ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها را از دیگر موارد دانست.

این مقام مسئول، هدف از اجرای طرح واکنش سریع را ارتقای کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات راهداری و اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه‌ها دانست.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads