کد خبر: 222569 - تاریخ: دوشنبه، 30 می 2022 - 08:42

رئیس کل دادگستری گیلان مطرح کرد؛

مافیای ساخت و سازهای غیر مجاز در رشت/ مال مردم غارت می شود

رییس کل دادگستری گیلان گفت:گروه مافیا و یقه سفید با ساخت و سازهای غیرمجاز، مال مردم را غارت کرده و جان آنان را نیز به خطر می اندازند.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام حمزه خلیلی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز با اشاره به بازدید روز گذشته از ساخت و سازهای غیر مجاز در رشت از مهندسی شهری در این شهر انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: گروه مافیا و یقه سفید در کلان شهرها و همچنین شهر رشت با استفاده از خلأ قانونی، مال مردم را غارت کرده و جان آنان را نیز به خطر می‌اندازند.

رئیس شورای قضائی گیلان با بیان اینکه این افراد به لحاظ برقراری ارتباطات ناسالم با دستگاه‌های مرتبط مبادرت به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند، تصریح کرد: این افراد باید شناسایی شده و شناسنامه دار شوند و برخورد قانونی و قاطع با آنان صورت گیرد.

مسئولان باید پاسخگوی هرگونه اهمال کاری در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز باشند

دادستان مرکز گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مافیای ساخت و ساز در کاربری‌های غیرمجاز خانه‌های نا ایمن احداث می‌کنند، افزود: اغلب این ساختمان‌ها که رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ را نیز اخذ کرده اند باید از شهرداری تعیین تکلیف شده تا در آینده شاهد اتفاقات تلخی چون واقعه متروپل نباشیم.

سید مهدی فلاح میری اضافه کرد: مدیران و مسئولانی که در گذشته و همچنین در زمان کنونی در انجام وظیفه خود اهمال و سستی کرده و می‌کنند باید پاسخگو بوده و حتی در برابر خسارت ناشی از تخریب نیز مسئول هستند.

فلاح میری با بیان اینکه مشاورین املاکی که در استان گیلان فاقد مجوز هستند باید توسط اتحادیه مربوطه تعطیل شوند، گفت: هیچ کدام از مشاورین املاک نباید قراردادی در مورد خانه‌های خلاف ساز و املاکی که در شهرداری تعیین تکلیف نشده اند تنظیم یا معامله‌ای در این خصوص انجام دهند.

انتهای پیم/۹۹
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads