کد خبر: 222545 - تاریخ: یکشنبه، 29 می 2022 - 08:18

معاون جهاد کشاورزی استان:

روغن و شکر گیلان‌ به طور کامل تامین شد | توزیع شکر در اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارکنان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد: در حال حاضر نیاز روغن سرخ کردنی و شکر استان به طور کامل برطرف شده است و کمبودی در پاسخ به نیاز بازار وجود ندارد.

به گزارش خوبان،  قاسم جوادزاده مقتدر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نیاز روزانه خانوارهای گیلان به روغن خوراکی به طور میانگین حدود ۷۰ تا ۸۰ تن است، اظهار داشت: بر اساس ذائقه مصرف مردم گیلان، بیش از ۷۰ درصد سرخ کردنی است در حالیکه تخصیص دولت به این استان ۳۰ درصد سرخ کردنی و ۷۰ درصد روغن برای پخت و پز است.

وی با اشاره به درنظرگرفتن راهکارهایی برای رفع مشکل تامین روغن این استان با توجه به ذائقه مردم به روغن سرخ کردنی افزود: اختصاص مواد اولیه تامین روغن از گیلان را به شرکت‌های پخش سایر استان‌ها افزایش دادیم تا از این طریق روغن سرخ کردنی بیشتری به گیلان وارد شود.

 معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: ماه گذشته از حدود سه هزار و ۴۳۰ تن سهمیه مواد اولیه تولید روغن گیلان، ۵۵۰ تُن به کارخانه‌ای در صومعه‌سرا، ۷۰ تُن به کارخانه‌ای در شهرصنعتی رشت و باقی را برای سایر شرکت‌های تولید کننده خارج استان ارسال کردیم تا با افزایش ۵۰ درصدی، سهم بیشتری از روغن سرخ کردنی وارد این استان شود.

وی مشکل تامین روغن در گیلان را حل شده عنوان کرد و اظهار داشت: امروز “شنبه” ۲۴۰ تن روغن از شرکت‌های پخش سایر استان‌ها به گیلان وارد و نزدیک ۲۰ تن نیز تولیدی استان بوده که از این میزان ۶۰ تن عرضه شد.

توزیع شکر در اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارکنان

جوادزاده مقتدر همچنین با اشاره به سهمیه یکهزار و ۸۱۸ تن شکر تخصیصی دولت به گیلان افزود: از این میزان شکر، ۷۰ درصد فله‌ای و ۳۰ درصد به صورت بسته‌بندی است که توزیع آن در اتحادیه تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت و فروشگاه‌های بزرگ آغاز شده‌است.

وی با بیان اینکه از جهادکشاورزی و فرمانداری‌ها خواسته‌ایم که مباشر برای توزیع شکر معرفی کنند، اظهار داشت: هر کیلو شکر فله‌ای ۲۱ هزار تومان و هر کیلو شکر بسته‌بندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد و نباید در هیچ کجای استان ازاین قیمت فراتر توزیع شود.

به گفته معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، مصرف روزانه شکر در مجموع خانگی، صنعت و صنف حدود ۲۰۰ تن است که در تامین شکر نیز در زمان حاضر مشکلی نیست.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها بر بازار با جدیدت ادامه دارد، اضافه کرد: با اجرای طرح جدید مردمی سازی یارانه، دستگاه‌هایی از جمله جهادکشاورزی و صنعت و معدن بر بازار نظارت دارند ضمن اینکه مردم می‌توانند تخلفات را از طریق ۱۲۴ گزارش دهند.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads