کد خبر: 222487 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 می 2022 - 09:01

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان اولویت علوم پزشکی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حرکت شرکت‌های دانش بنیان در درمان بیماری‌ها، گفت: راه اندازی رشته های پایه و حمایت از شرکت ها در اولویت علوم پزشکی گیلان است.

به گزارش خوبان، دکتر ارسلان سالاری عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت با بیان اینکه آینده علوم پزشکی به سمت سلول درمانی و رشته‌های مولتی دیسیپلینری پزشکی حرکت می‌کند، اظهار کرد: در آینده درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله در بالین، سوختگی، پیوند کلیه، کبد و سایر رشته‌ها در قالب سلول درمانی و مولتی دیسیپلینری پزشکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم شده است، افزود: هماهنگی در راه اندازی رشته‌های پایه و حرکت برای دانش بنیان‌ها یکی از رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

دکتر سالاری به حرکت شرکت‌های دانش بنیان در درمان بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی و استعداد بالقوه ای در گیلان برای به کار گیری از سلول درمانی و علوم مشابه وجود دارد.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از آنها درخواست‌هایی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز انجام شده و پیگیر نیازمندی‌ها در این رابطه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت راه اندازی دو رشته مهندسی بافت و سلول درمانی در گیلان تاکید کرد و گفت: از امکانات وزراتخانه باید در گیلان جهت راه اندازی این دو رشته بهره گرفته شود.

دکتر سالاری افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام توان خود را برای به کار بردن علوم و پژوهش و دانش بنیان کردن آن به کار گرفته است.

کد خبر ۵۴۹۹۵۹۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads