کد خبر: 222484 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 می 2022 - 08:59

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان ؛

اجرای طرح تفکیک از مبدا در مناطق مختلف گیلان توسط اماکن عمومی تا پایان خردادماه

عباس صابر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اظهار کرد: تمامی اماکن عرضه‌ی خدمات عمومی و دولتی گیلان موظفند تا پایان خرداد ماه طرح تفکیک زباله از مبدا را اجرا کنند.

به گزارش خوبان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان در رشت بر لزوم اجرای طرح تفکیک از مبدا در مناطق مختلف گیلان تاکید کرد و افزود: تمامی اماکن عرضه‌ی خدمات عمومی و دولتی نظیر از دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی و اجرایی، مراکز علمی و آموزشی، میادین میوه و تره بار، مراکز عرضه‌ی مواد غذایی تا پایان خردادماه فرصت دارند این طرح را در حوزه‌ی فعالیت خود عملیاتی کنند.

عباس صابر با بیان اینکه اجرای این طرح با پیش بینی مخازن انواع زباله‌های خشک در مبدا تحقق می‌یابد، افزود: در صورت اجرا نکردن طرح تفکیک زباله از مبدا، شهرداری‌ها از تحویل زباله‌های این واحدها خودداری خواهند کرد.

 

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان همچنین با تاکید بر لزوم کارکردهای فرهنگی رسانه ایی برای ارتقاء آگاهی عمومی و آشنایی عموم شهروندان از فرایند تفکیک زباله در مبدا و دفع بهداشتی آن در مقصد، افزود: رسانه‌ی ملی و دیگر رسانه‌ها در این زمینه باید نقش سازنده و اثربخش خود را ایفا نمایند و شهرداری‌ها نیزمکلفند از این ظرفیت‌ها به نحوی شایسته و مقتضی بهره گیری کنند.

وی اضافه کرد: دولت از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود اعم از مالی، مدیریتی و زیر ساختی برای ساماندهی روند دفع بهداشتی زباله در سراسر گیلان بهره گیری می‌کند و این مهم باید تا پایان امسال به ثمر برسد.

صابر در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر دفع غیر بهداشتی پسماند استان در ۲۶ مرکز دفن انجام می‌شود، گفت: طبق طرح جامع پسماند گیلان تمامی این مراکز دفن بسته می‌شود و مجموع زباله‌های استان در ۸ پهنه ایی که در نواحی مختلف استان پیش بینی شده انتقال می‌یابد تا فرایند دفع بهداشتی آن در بستر بهره گیری از زباله سوزها مهیا شود.

رضا زمانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند اقدامات به عمل آمده در حوزه‌ی پسماند و چشم‌انداز آینده‌ی استان برای رفع اساسی این معضل مهم بهداشتی و محیط زیستی ارایه کرد و گفت: طبق آخرین بررسی‌ها در حال حاضر از مجموع ۵۳ شهر گیلان، فرایند طرح تفکیک زباله از مبدا در ۱۵ شهر اجرا شده، ۵ شهر در حال برنامه ریزی و تعیین پیمانکار هستند و ۳۴ شهر باقیمانده نیز باید تا پایان این ماه نسبت به اجرای طرح تفکیک و امحا بر اساس طرح جامع پسماند استان اقدام نمایند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads