کد خبر: 222474 - تاریخ: چهارشنبه، 25 می 2022 - 08:32

رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

راه اندازی دهکده دانش بنیان در گیلان

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، با بیان اینکه دهکده دانش بنیان گیلان به زودی راه اندازی می شود، اضافه کرد: دو کارخانه نوآوری در استان داریم و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان را فعال کردیم.

به گزارش خوبان، علی باستی در جلسه ستاد «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» استان گیلان، توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان را نیازمند استارت آپ ها، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، شتاب دهنده ها، فضای کار اشتراکی، مرکز نوآوری، سرمایه گذاری، شرکت های بزرگ، دولت و دانشگاه ها دانست و تصریح کرد: در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران تولید ناخالص داخلی با خدمات مرتبط است.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب گیلان در حوزه گردشگری، منابع طبیعی، صنایع دستی، اقلیم مناسب، گیاهان دارویی و…، متذکر شد: گیلان دومین توسعه دهنده نرم افزار در کشور است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، رتبه استان در استارت آپ های خدماتی را نهم دانست و اظهار کرد: ۱۱ مرکز رشد درآمدزا داریم.

باستی، از افتتاح کارخانه نوآوری گیلان خبر داد و گفت: باید ناحیه نوآوری یا مراکز نوآوری فعال در استان داشته باشیم که لازمه آن ورود بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه دهکده دانش بنیان گیلان به زودی راه اندازی می شود، اضافه کرد: دو کارخانه نوآوری در استان داریم و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان را فعال کردیم.

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد، گفت: مرکز رشد فناور سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان اصلی ترین رکن تبدیل ایده های فناورانه به تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۲ هسته فناور، ۳۱ واحد فناور و پنج شرکت دانش بنیان در این دانشگاه، عنوان کرد: سال گذشته ۲۰ هسته فناور، ۹ واحد فناور و یک شرکت دانش بنیان جدید را راه اندازی کردیم.

رئیس علوم پزشکی گیلان، از ثبت ۱۲۰ عنوان محصول در مرکز رشد فناور سلامت این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲ محصول را تجاری سازی کردیم.

سالاری، سیستم مدیریت زنجیره سرما، دستگاه TDCS ، پماد سوختگی را از جمله این محصولات دانش بنیان دانست و تاکید کرد: در بخش پیوند اعضا و آزمایشگاه تخصصی سلول و بافت نیز از محصولات فناورانه استفاده کردیم.

فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان نیز این دانشگاه را بزرگترین دانشگاه جامع شمال کشور دانست و اظهار کرد: دانشگاه گیلان متشکل از دانشکده های متعددی در حوزه های کشاورزی و منابع طبیعی و فنی و مهندسی و اقتصاد و مدیریت و… است.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۸ هزار دانشجو و حدود ۶۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه گیلان، افزود: ۴۰ درصد این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

رئیس دانشگاه گیلان، با اشاره به الگوگیری این دانشگاه از یکی از دانشگاه های کشور هلند به دلیل قرابت اقلیمی و جغرافیایی، خاطرنشان کرد: طرح ایجاد ناحیه نوآوری کشاورزی را با مرکزیت دانشگاه گیلان تدوین کردیم تا توسعه محصولات کشاورزی دانش بنیان جلگه در این ناحیه دنبال شود.

نجفی، با بیان اینکه تمام چرخه های فناوری و نوآوری کشاورزی از ایده تا محصول بازارهای داخلی و خارجی را فعال خواهیم کرد، گفت: ارتباط دانشگاه گیلان با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و هم مرز بودن با کشورهای همسایه شمالی، پتانسیل خوبی را برای تولید و صادرات محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

وی از راه اندازی کلینیک کشاورزی در دانشگاه گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این کلینیک خدمات علمی و فناوری به کشاورزان جهت بهبود کمیت و کیفیت محصولات ارائه شده به بازار داده می شود.

رئیس دانشگاه گیلان، با بیان اینکه گیلان کارخانجات تولیدی زیادی دارد، یادآور شد: باید به سمت صنایع برویم و لذا دانش بنیانی اهمیت دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads