کد خبر: 222467 - تاریخ: چهارشنبه، 25 می 2022 - 08:25

تخصیص اعتبارات ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: در سفر رئیس جمهوری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود اختصاص یافت که تا کنون بخشی از آن اختصاص یافته و در فاضلاب رشت استفاده می شود.

به گزارش خوبان، مازیار علیپور عصر سه شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع برای تکمیل و بهره برداری از فاضلاب استان ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل فاضلاب رشت می باشد. 

همچنین به اعتبارت حوزه آبرسانی استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه گیلان پس از سیستان و بلوچستان دومین استان از لحاظ اعتبار آبرسانی در کشور را دارد، گفت: یکهزار و ۸۲۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است .

کیفیت آب شهری گیلان ۱۰۰ درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان همچنین با بیان اینکه کیفیت آب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است ، گفت: کیفیت آب شهری در استان ۱۰۰ درصد وروستایی ۸۵ درصد است. روزانه صدها نمونه برداری از آب شهری و روستایی انجام می شود، ضمن اینکه شبکه های بهداشت هم به صورت جداگانه آزمایش های را انجام می دهند.

علیپور ادامه داد: کیفیت ۸۵ درصدی آب روستایی به معنای آلودگی آب روستاها نیست بلکه به معنای این است که مطلوبیت عالی نداشته باشد ولی بیماری زایی وجود ندارد و ممکن است به طور مثال سختی آب زیاد باشد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads