کد خبر: 222393 - تاریخ: دوشنبه، 23 می 2022 - 08:22

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

گرانی زمین از دلایل درخواست تغییرکاربری اراضی کشاورزی گیلان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گرانی زمین از دلایل درخواست تغییرکاربری اراضی کشاورزی گیلان است.

به گزارش خوبان، حسن گیلان‌پور  با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی گیلان برای تامین امنیت غذایی کشور هستند و به هیچ وجه به واحدهای مسکونی تبدیل نمی‌شوند، اظهار کرد: بیشترین درخواست‌های مردم در ملاقات‌های سازمان مربوط به درخواست تغییرکاربری است.

وی افزود: گرانی زمین و درخواست مردم استان‌های دیگر برای داشتن خانه دوم موجب شده است که درخواست تغییرکاربری از سوی کشاورزان افزایش یابد که البته منع قانونی دارد و هیچ تغییرکاربری غیر قانونی انجام نخواهد شد. حتی در مواردی که بی‌توجه به قانون ساخت و سازها انجام شده است، دستور تخریب صادر شده و امسال همتی مضاعف برای تخریب چنین ساخت و سازهای خلافی داریم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشاورزان به بهانه خانه دار کردن فرزندانشان درخواست تغییرکاربری عرصه های کشاورزی شان را دارند که امکان ندارد موافقت شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: دهیاران و بخشداران برای جلوگیری از تغییرکاربری اراضی کشاورزی با سازمان همکاری داشته باشند و از همان ابتدای کار ساخت و سازهای غیرقانونی تخلفات را به ادارات کشاورزی شهرستان ها اطلاع دهند.

وی افزود: اگر چه حتی اگر سازه خلاف قانون به سقف هم برسد باز هم به محض شناسایی مورد تخریب قرار می گیرد اما همکاری دهیاران می تواند از همان ابتدا مانع ساخت واحدهای مسکونی شود.

وی از کشاورزان خواست با پرداختن به مشاغل جانبی و اقتصادی‌تر کردن بخش کشاورزی به جای فکر فروش زمین به ارتقای درآمد بیاندیشند و منافع آنی را فدای منافع آتی خود و فرزندانشان نکنند.  

انتهای پیام 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads