کد خبر: 222381 - تاریخ: یکشنبه، 22 می 2022 - 08:29

استاندار گیلان:

اقدامات انجام شده برای ساماندهی معضل پسماند به مردم گزارش شود

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اقدامات شکل‌گرفته و در حال اجرا برای ساماندهی معضل پسماند سراوان گفت: اگرچه اقداماتی در گذشته صورت گرفته و نباید سیاه‌نمایی شود و مسؤولان باید اقدامات انجام شده برای ساماندهی معضل پسماند استان را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش خوبان،  اسدالله عباسی امروز در جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه سایبری استان با تأکید بر لزوم پرداختن رسانه‌ها به موضوع پدافند غیرعامل به طور فراگیر اظهار کرد: صدا و سیما در خصوص پدافند غیرعامل فقط به بخش خبر بسنده نکند بلکه برای اطلاع‌رسانی صحیح به مردم و فرهنگ‌سازی، از ظرفیت سایر بخش‌ها و تولید محتواها بهره گیرد. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونا طی زمان حاضر در شرایط مطلوبی قرار دارد اما نیازمند تقویت ایمنی و کاهش آسیب مردم هستیم، گفت: باتوجه به تزریق واکسن دُز سوم توسط رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری و مسؤولان، مجدداً از مردم می‌خواهم که ضمن استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه متولیان امر واکسیناسیون مکلف به دقت نظر و جدیت در تزریق واکسن کارکنان دستگاه‌های اداری دولتی و غیردولتی به صورت اقناعی هستند، افزود: سلامت مردم موضوعی مهم است که باید مشارکت آنان در تحقق این امر، برای افراد جامعه به خوبی تبیین شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم برگزاری حضوری امتحانات در مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برنامه‌ریزی برای ارائه واحدهای درسی در ایام تابستان و دفاع از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها نیز تأکید کرد. 

وی با اشاره به روز اهدای عضو، اهدای زندگی بیان کرد: هر دقیقه یک نفر به لیست بیماران نیازمند دریافت عضو افزوده می‌شود و هر دو ساعت، یک بیمار نیازمند، جانش را از دست می‌دهد و هر ۱۲ ساعت یک بیمار، موفق به دریافت عضو می‌شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه حیات انسان‌ها به یکدیگر گره خورده است، گفت: فعالان امور خیر و بخش‌های فرهنگی، باید برای ترویج فرهنگ اهدای عضو گام‌های مؤثر بردارند. 

وی به موضوع مهم پسماند سراوان نیز پرداخت و با قدردانی مجدد از سعه‌صدر ۳۸ساله مردم این منطقه و صبوری در مقابل اشتباهات گذشته مسؤولان تصریح کرد: از روز نخست معارفه به عنوان استاندار گیلان با برجسته‌سازی موضوع پسماند به ویژه در سراوان، تلاش کردم تا کانون توجهات برای رفع مشکلات سالیان متمادی این حوزه قرار گیرد. 

عباسی با بیان اینکه در این مسیر برخی نامهربانی‌ها و اظهارنظرهای غیرکارشناسی و غیرمسؤولانه به گوش می‌رسد و برخی دستگاه‌های متولی نیز باعدم ارائه گزارش و پاسخگویی، کم‌کاری می‌کنند، افزود: در جهت جلوگیری از مرور زمان به صورت عملیاتی شخصاً وارد میدان شدم و همه مشکلات را به جان خریدم. 

وی با تأکید بر اینکه مدیران نسبت به وظایف خود در قبال مردم متعهد هستند، تصریح کرد: افراد غیرمسئول با تحریک احساسات مردم نباید القاء کنند که کوتاهی‌های پسماند سراوان در دولت فعلی صورت گرفته در حالی‌که از ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب تاکنون یکصد میلیارد تومان واریز شده است. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اقدامات شکل‌گرفته و در حال اجرا برای ساماندهی معضل پسماند سراوان گفت: اگرچه اقداماتی در گذشته صورت گرفته و نباید سیاه‌نمایی شود، اما نارسایی‌های موجود در بخش سلامت، آبرسانی و دیگر خدمات مورد نیاز باید به صورت عاجل رفع گردد و مسؤولان باید اقدامات انجام شده برای ساماندهی معضل پسماند استان را به اطلاع مردم برسانند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته‌های مختلف کارگروه مدیریت پسماند درخصوص سراوان علاوه بر اجرای وظایف، مکلف به ارائه گزارش و پاسخگویی به مردم هستند، گفت: دولت سیزدهم نوکری مردم را برای خود افتخار می‌داند و با تمام وجود پایکار است. 

استاندار گیلان بر لزوم مراقبت جدی بخش کشاورزی در حوزه‌های سلامت زیستی، میکروبی و ویروسی نیز تأکید کرد و افزود: برای میزان استفاده از سموم و کودهای شیمیایی باید نظارت جدی شود و مسؤولان نسبت به هرگونه آلودگی و تهدیدات، اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و درخصوص مشکلات پاسخگو باشند. 

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات در حال انجام برای جلوگیری از منشأ آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود بیان کرد: در خصوص موضوع سنبل آبی نیز متولیان نباید بی‌تفاوت باشند. 

عباسی با بیان اینکه گیلان در معرض تهدیدات زیستی مختلفی از جمله برف، سیل، آتش‌سوزی و زلزله قرار دارد، تصریح کرد: در برف سال ۱۳۹۸، نواقص زیرساختی برق مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرد که توجه به بسترهای جایگزین و پیش‌بینی لحظات سخت قبل از وقوع حادثه از مصادیق بارز پدافند غیرعامل است. 

وی اولویت توزیع اعتبارات را مربوط به مناطق مواجهه با تهدیدات و براساس برنامه‌های عملیاتی دانست و گفت: باید با مدیریت انقلابی و جهادی مردم احساس کنند که مدیران امروز با مدیران دیروز، متفاوت هستند و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنند. 

وی به قرارداشتن در آستانه روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف اشاره و آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باتوجه به فرارسیدن فصل گرما باید با جایگزینی و به‌روزرسانی وسایل سرمایشی با وسایلی که مصرف برق بالایی دارند به ویژه در ادارات، نسبت به کاهش مصرف اقدام کرد. 

عباسی میزان بالای خاموشی‌ها در سال گذشته را یادآور شد و با بیان اینکه قطع برق مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد می‌کند، اظهار کرد: با مصرف درست و رعایت الگوی مصرف نیاز جامعه در بخش‌های مختلف تأمین می‌شود. 

وی دانش‌آموزان را سفیران رعایت الگوی مصرف در خانواده‌ها دانست و گفت: روابط‌عمومی دستگاه‌های مختلف نسبت به تولید محتواهای مرتبط با الگوی مصرف و امور فرهنگی در این خصوص اقدام کنند. 

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با یادآوری مجاهدت‌های رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی‌داشت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads