کد خبر: 222222 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 می 2022 - 09:19

قاچاق کالا در استان گیلان ۱۷۰درصد افزایش یافت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: قاچاق کالا در استان گیلان ۱۷۰درصد افزایش یافت و عمده کالاهای مکشوفه آرد و لوازم خانگی بود.

به گزارش خوبان خبر، سرهنگ ارحام عفت‌دوست ، در تشریح آخرین آمار قاچاق در استان گیلان اظهار داشت: ۵۰۰ فقره قاچاق کالا به‌ارزش ریالی ۶۰۲ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون در استان گیلان کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه این میزان قاچاق کالا در استان گیلان ۱۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد تصریح کرد: بیشترین اقلام مکشوفه قاچاق اقلامی نظیر آرد و لوازم خانگی بود.

عفت‌دوست با اشاره به قاچاق محسوب شدن فروش خارج از شبکه آرد ابراز داشت: براساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق، توزیع خارج از شبکه آرد قاچاق است و بر همین اساس با متخلفان برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پرونده‌های مربوط به قاچاق چوب در استان گیلان تصریح کرد: چوب سرمایه ملی است و ازاین‌رو هرگونه تردد خودروی حامل چوب باید دارای مجوز اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری باشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان داشت: واحدهای گشت اعم از کلانتری‌ها و پلیس راه در محورهای مواصلاتی نسبت به رصد محموله‌های چوب و نظارت بر مدارک آنان اقدام می‌کنند.

عفت‌دوست در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه‌میزان از پرونده‌های قاچاق استان مربوط به قاچاق چوب است، گفت: بیش از ۲۵ درصد پرونده‌های قاچاق که توسط پلیس گیلان تشکیل شده مربوط به قاچاق چوب و فرآورده‌های جنگلی است.

وی در تشریح آمار قاچاق ارز در استان گیلان با اشاره به کاهش پرونده‌های مربوط به این حوزه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور، شمار پرونده‌های حوزه قاچاق ارز در استان گیلان محدود است و قابل توجه نیست.

عفت‌دوست افزود: جهت کشف دستگاه‌های ماینر غیرمجاز، پلیس با همکاری شرکت توزیع برق استان اقداماتی را در دستور کار دارد و شرکت توزیع برق نیز اقدام به پایش سیستمی کنتورهای برق و رصد واحدهایی که افزایش شدید مصرف برق دارند می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان با بیان اینکه با رصد اطلاعاتی که صورت می‌گیرد استخراج غیرمجاز رمزارزها شناسایی می‌شود، گفت: در راستای مقابله با استخراج غیرمجاز رمزارزها سال گذشته و سال ماقبل اقدامات خوبی در گیلان انجام شد.

وی با ابراز اینکه در سایه این برخوردها امسال تمایل افراد به رمزارزهای غیرمجاز کمتر شد و تعداد پرونده‌‌های مربوط به این حوزه قابل توجه نیست، اضافه کرد: اقدامات نظارتی پلیس امسال نیز تشدید می‌شود تا افراد نتوانند اقدام به استخراج غیرمجاز رمزارز کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۶۱۴/ح+

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads