کد خبر: 222058 - تاریخ: چهارشنبه، 11 می 2022 - 13:06

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رشت ؛

داشتن سند دلیل بر غیر ملی بودن زمین نیست/ پوسیده شدن درختان و ریشه کنی آنها در فتاتو ماهیت جنگل است

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رشت  اظهار کرد: حفظ و حمایت، احیا و توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل‌ها و اراضی مستحدث و ساحلی با مدیریت علمی بر حوزه‌های آبخیز و رعایت اصول توسعه پایدار از جمله اختیارات و وظایف منابع طبیعی است و جنگل فتاتو نیز یکی از حوزه‌های مدیریتی ما است.

به گزارش خوبان خبر ، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری رشت  اظهار کرد: حفظ و حمایت، احیا و توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل‌ها و اراضی مستحدث و ساحلی با مدیریت علمی بر حوزه‌های آبخیز و رعایت اصول توسعه پایدار از جمله اختیارات و وظایف منابع طبیعی است و جنگل فتاتو نیز یکی از حوزه‌های مدیریتی ما است.

وحید مثمری در خصوص ادعای فردی مبنی بر داشتن زمین دارای سند ثبتی و درخواست استفاده از آن برای اجرای طرح گردشگری و گلخانه‌ای نیز گفت: در دهه ۷۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک بدون استعلام از منابع طبیعی برای برخی از زمین‌ها سند مالکیت صادر کردند.

وی با بیان اینکه داشتن سند مالکیت از سوی هر شخص یا نهادی نمی‌تواند دلیل بر غیر ملی بودن آن زمین برای منابع طبیعی باشد، ادامه داد: ملاک و معیار منابع طبیعی، اسناد و مدارک سازمان جنگل‌ها و مراتع است و اگر کسی مدعی مالکیت بوده می‌تواند از طریق مراجع قضائی احقاق حق کند و ما نیز تابع قانون هستیم.

پوسیده شدن درختان و ریشه کنی آنها در فتاتو ماهیت جنگل است

مثمری در پاسخ به حواشی ایجاد شده در خصوص جنگل فتاتو و ریشه کنی درختان این جنگل به خبرنگار مهر، گفت: طی بازدید میدانی با همراهی دادستان خمام از جنگل فتاتو مشاهده شد چند درخت از ریشه کنده شده و بر زمین افتاده و بررسی‌های کارشناسان پوسیده بودن و توخالی بودن آن درختان را تأیید می‌کند و پوسیدگی و ریشه کن شدن درختان ماهیت جنگل و امری طبیعی است.

وی افزود: برخی از روستاییان سایه اندازی درختان بر مزارع و شالیزارهایشان را بهانه قرار داده و از دهه قبل سطح شالیزارهای خود را کم کم افزایش داده‌اند و معتقدم سایه اندازی درختان بهانه‌ای برای افزایش تصرفات زمین است.

مثمری تاکید کرد: اگر سایه اندازی درختان جنگل فتاتو مشکلی در امر زراعت اهالی روستا ایجاد می‌کند، می‌توانند به منابع طبیعی اعلام کرده و نسبت به سرشاخه زنی درختان اقدام شود.

رئیس اداره منابع طبیعی رشت با اشاره به دستگیری چندین متخلف قاچاق چوب و تشکیل پرونده برای آنها، افزود: متأسفانه قانون در خصوص قاچاق چوب مانند قاچاق مواد مخدر عمل نمی‌کند و در هر صورت و به هر میزان قاچاق چوب، فرد متخلف در دادگاه محکوم به پرداخت جزای نقدی می‌شود.

مثمری با بیان اینکه منطقه جنگلی فتاتو تحت نظارت و کنترل منابع طبیعی است، اضافه کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به طور مستمر فعل و انفعالات منطقه را پایش کرده و با متخلفان به صورت قاطعانه برخورد می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads