کد خبر: 221879 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 می 2022 - 09:48

۱۸۰ هکتار شهرک گلخانه ای در استان گیلان احداث می‌شود

مدیر شهرکهای کشاورزی گیلان از احداث پنج شهرک گلخانه ای در شهرستانهای سیاهکل، ماسال، شفت ، رضوانشهر و انزلی خبر داد و افزود: مساحت این گلخانه ها ۱۸۰ هکتار است که در ۱۳۵ هکتار آن بصورت خالص گلخانه احداث می شود .

یه گزارش خوبان، مختار مهدی‌زاده اظهار داشت: در این شهرک‌ها انواع سبزی و صیفی ، گل های زینتی ، گل های آپارتمانی و شاخه بریده ، گیاهان دارویی و میوه های شکلی خاص کشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ سرمایه گذار در این چند شهرستان با عقد قرارداد اقدام به سرمایه گذاری کرده اند که در مرحله احداث زیرساخت ها و همچنین احداث سازه های گلخانه ای هستند، افزود: چون این بخش سرمایه گذاری کلانی را می طلبد به همین منظور در مجتمع های گلخانه ای از سرمایه گذاران بزرگ کشت و صنعت استفاده شده تا توانمندی سرمایه گذاری را داشته باشند.

مدیر شهرک‌های کشاورزی گیلان گفت: برای احداث هکتار گلخانه پلاستیکی با تجهیزات حدود ۲۰ میلیارد تومان و هر گلخانه شیشه ای حدود ۳۵ میلیارد تومان هزینه می شود که هر کدام برای ۱۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند. درصورت بهره برداری از این پنج کلخانه با مساحت ۱۳۵ هکتار برای حداقل هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

مهدی زاده تصریح کرد: شهرک گلخانه ای انزلی نیز با مساحت ۴۰ هکتار ۲ سرمایه گذار دارد که عملیات اهلیت سنجی خوب و مناسبی انجام داده اند و در بخش زیر ساختی نیز برق کشی صورت گرفته و گاز کشی در مرحله نهایی قرار دارد.

وی افزود: کل زمین این شهرک زهکشی و تسطیح شده و حدود ۶ هکتار در حال نصب سازه و ۲و نیم هکتار آماده بهره برداری است که طی ۲ سال آینده به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

مهدی زاده خاطر نشان کرد : در شهرک گلخانه ای انزلی صرفا میوه های خاص شکلی مثل بلوبری ، گوجه بری، رز بری که از میوه های گیاهان دارویی و صادراتی هستند و ارزش اقتصادی  فوق العاده و ارز آوری برای استان و کشور دارند تولید می شود که رونق اقتصادی و اشتغالزایی را برای منطقه و استان درپی خواهد داشت.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads