کد خبر: 221659 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 آوریل 2022 - 13:11

بهسازی محل دفن زباله سراوان آغاز شد | عذرخواهی از مردم سراوان برای تحمل رنج زباله

شهردار رشت از آغاز عملیات سازماندهی و بهسازی محل دفن زباله سراوان این شهر از امروز “پنجشنبه” خبر داد و گفت: از مردم سراوان برای تحمل رنج زباله معذرت می‌خواهیم

به گزارش خوبان ،سیدامیرحسین علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: پوشاندن مخزن دفن زباله و کنترل شیرابه با مصالح خاکی و آهک و ضدعفونی از جمله برنامه شهرداری رشت برای بهسازی دفنگاه زباله در منطقه سراوان است.

وی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های مربوط به عملیات بهسازی در محل دفن زباله سراوان رشت افزود: کاهش نفوذ آب باران به دفنگاه زباله و تولید شیرابه کمتر از جمله تاثیر عملیات بهسازی در دفنگاه زباله در این منطقه است.

 
علوی با بیان اینکه سمپاشی در محل دفن زباله سراوان رشت از برنامه‌های همیشگی شهرداری بوده و هست اظهار داشت: سمپاشی در پی اعتراضات مردمی ناشی از مشکلات محل دفن زباله تنها چند روزی متوقف شده بود اما طی روزهای گذشته سمپاشی آغاز شده و ادامه دارد.

از مردم سراوان برای تحمل رنج زباله معذرت می‌خواهیم

وی ضمن عذرخواهی از مردم منطقه سراوان رشت خاطر نشان کرد: با کمک هم و همراهی مردم مشکلات محل دفن زباله سراوان رشت را مرتفع خواهیم کرد.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به سفر چند روز گذشته مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور به رشت افزود: این سفر با هدف پی‌گیری پروژه‌های مهم شهرداری رشت با اولویت پسماند و اختصاص اعتبارات لازم انجام شد.

عملیات سازماندهی و بهسازی محل دفن زباله سراوان با هدف کنترل شیرابه و تکمیل پوشش از برنامه‌های شهرداری رشت قرار بود از پنجشنبه گذشته آغاز شود، اما به دلیل بسته بودن مسیر محل دفن زباله توسط مردم از امروز شروع شد.

جنگل‌های سراوان رشت با زیبایی‌های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله‌های این شهر و برخی از شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها و بوی تعفن آن، موجب نگرانی و ناراحتی مردم این منطقه شده است، محل دفن زباله رشت کوهستانی از زباله به ارتفاع ۹۲ متر است.

دفع زباله در سراوان رشت هر چند وقت موجب اعتراضات مردمی می‌شود، اهالی سراوان رشت در سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۸ در اعتراض به وضعیت نامناسب دفن زباله، راه عبور ماشین‌های حمل زباله را بستند اما هر بار با قول‌های مسئولان وقت دست از اعتراض کشیدند.

جمعی از اهالی سراوان رشت ۱۹ روزی است که در اعتراض به وضعیت نامناسب محل دفن زباله از ورود خودروهای حمل زباله به این منطقه جلوگیری کرده و خواستار تعیین تکلیف و رسیدگی به مشکلاتشان شدند، اگر چه این تجمعات با قول مسئولان برای حل مشکلات این منطقه طی روزهای اخیر کمتر شده اما باز تجمع با تعداد کمتر در مسیر ورود خودروهای حمل زباله مشاهده می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads