کد خبر: 221651 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 آوریل 2022 - 10:02

سرپرست بخشداری خشکبیجار در جلسه کارگروه مدیریت پسماند بخش؛

تفکیک زباله از مبدأ نیازمند فرهنگ سازی و مشارکــت مردم است

سرپرست بخشداری خشکبیجار تفکیک زباله از مبدا و بازیافت را مولفۀ اصلی در مدیریت صحیح پسماند ارزیابی کرد و افزود: برای آنکه بتوان این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد نیازمند همراهی و مشارکت مردم و فرهنگ سازی بنیادین در این زمینه هستیم.

به گزارش خوبان خبر ؛ ابراهیم فروحی در اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند بخش، با اشاره به اهمیت بازیافت زباله ها و فواید آن، اظهار داشت: به کمک بازیافت زباله می توان در مصرف منابع طبیعی صرفه‌جویی و به جای استفاده از مواد خام برای تولید محصولات نو، از مواد بازیافتی استفاده کنیم.

ابراهیم فروحی با تاکید بر اینکه تفکیک زباله از مبدا به صورت غیر مستقیم سبب ایجاد درآمد و‌ اشتغال‌زایی می گردد، خاطر نشان کرد: برای آنکه بتوان این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد سه اصل مهمِ کاهش تولید زباله، استفاده مجدد و بازیافت را باید همواره در مدیریت پسماند در نظر گرفت و این مسائل باید به طور ویژه فرهنگ‌سازی شود و همه شهروندان خود را ملزم به رعایت آن بدانند. 

وی افزود: با توجه به تاکید فرماندار محترم شهرستان تفکیک زباله از مبدأ در اولویت کاری ما قرار دارد و بایستی با مشارکت دهیاران،،‌گروه های مردم نهاد و آموزش و پرورش اقدامات آموزشی جهت همراهی مردم با جدیت انجام گیرد. از آحاد مردم نجیب بخش خشکبیجار هم می‌خواهیم که مدیریت زباله‌های خانگی و تفکیک پسماندهای تر و خشک را جدی بگیرند و ما را در بهتر اجرا شدن این طرح همراهی کنند.

انتهای پیام/۵۵

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads