کد خبر: 221581 - تاریخ: دوشنبه، 25 آوریل 2022 - 10:59

چرا مردم از تزریق دز سوم استقبال نمی کنند؟

سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: متاسفانه شاهد افزایش عادی انگاری ها هستیم و از آن حساسیتی که قبلا مردم برای تزریق دزهای تکمیلی داشتند، کم شده است.

به گزارش خوبان، دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که «مهمترین عوامل عدم استقبال مردم از تزریق دز سوم چیست؟»، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مردم تصور می کنند که با تزریق دو دز واکسن ایمنی مناسبی در بدن آنان ایجاد می شود و لذا جدیت لازم برا تزریق دز سوم را ندارند که این تصور غلط است.

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم برای افزایش ایمنی بدن لازم و ضروری است، افزد: با تزریق دز سوم هم از میزان ابتلا به بیماری کرونا کاسته می شود و هم در صورت ابتلا زمان و شدت بیماری و حتی مرگ و میز به صورت معناداری کاهش می یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از دیگر عوامل عدم استقبال مردم نسبت به تزریق دز سوم را کاهش میزان بیماران و بستری ها دانست و گفت: متاسفانه شاهد افزایش عادی انگاری ها هستیم و از آن حساسیتی که قبلا مردم برای تزریق دزهای تکمیلی داشتند، کم شده است.

مهرابیان، با بیان اینکه در بسیاری از مواقع با تزریق دو دز واکسن امور جاری افراد در جامعه انجام می شود، تصریح کرد: عامل بازدارنده در مکان های عمومی وجود ندارد . مردم دیگر مجبور به تزریق دز سوم نیستند و لذا انگیزه برای تزریق کاهش یافته است.

وی ترس از تزریق واکسن را از دیگر عوامل پوشش کم دز سوم دانست و یادآور شد: ترس از دز سوم منشا علمی ندارد و متاسفانه برخی برداشت های نادرست درباره واکسن در جامعه شایع شده که در نتیجه شاهد ایجاد مقاومت در برابر تزریق دز سوم هستیم.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به پوشش ۴۷ درصدی دز سوم واکسن کرونا در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۵ بیماری بستری مبتلا به کرونا داریم که ۲۱ نفر آنان بدحال هستند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads