کد خبر: 221558 - تاریخ: شنبه، 23 آوریل 2022 - 12:48

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی ؛

رفع مشکلات پسماند “سراوان” رشت نیازمند مدیریت واحد و همت مسئولان است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پسماند سراوان در گیلان گفت: رفع این معضلات نیازمند مدیریت واحد است و به همت مسئولان استان برمی‌گردد.

به گزارش خوبان ،  سیدکاظم دلخوش اباتری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران درباره تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در این برنامه‌ها، سیاست‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، فرهنگ، دفاعی، دانشگاهی و سیاسی در فصل‌های مختلف پیش‌بینی می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس توانمندی‌های کشور و بودجه سالانه منابعی برای برنامه توسعه پیش‌بینی می‌شود و تحقق این برنامه‌ها بستگی به منابع درآمدی کشور دارد و اگر وضعیت درآمدی خوب باشد بخش عظیمی از آن تحقق می‌یابد.

دلخوش با اشاره به مشکلات زباله سراوان تصریح کرد:  ما در دوره هشتم هم برای زباله و ساماندهی آن حدود هزار میلیارد منابع در نظر گرفته بودیم و امسال هم این منابع در نظر گرفته شد اما همچنان معتقدم رفع این معضل نیازمند مدیریت واحد است و به همت مسئولان استان برمی‌گردد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: قبلاً ۲ یا ۳ مرحله سرمایه‌گذارانی از چک و آلمان را وارد استان کرده بودیم که می‌خواستند زباله را تبدیل به انرژی یا کمپوست کنند و از پودر زباله نیز آسفالت به دست آورند اما متاسفانه هنوز  جذب سرمایه‌گذار و فرهنگ عمومی آن در استان ضعیف است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: برای رفع معضل پسماند همواره آماده شنیدن راهکارها هستیم و آمادگی داریم منابع لازم برای حل این معضل را در سطح ملی برای استان اخذ کنیم و لازم است در استان نیز هماهنگی برای حل مشکل وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مشکلات آب و نصف شدن آب پشت سد منجیل را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سد منجیل با کانال‌هایی که تعبیه شده برای پوشش یک سوم مزارع کشاورزی پیش‌بینی شده است و این یک مشکل است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: در بودجه تبصره ۸ بند واو،‌ مسئله لایروبی استخرهایی که در روستاها وجود دارد را پیشنهاد دادیم از طرفی ۲۲۰ حلقه استخر در شهرستان داریم که تاکنون ۷۰ استخر لایروبی شده و همچنان ادامه دارد و بخش زیادی از رودخانه‌ها را نیز در شهرستان لایروبی کردیم.

دلخوش با اشاره به ضرورت جلوگیری از شکستن کانال‌ها و عدم قطع آب از بالادست افزود: دهیاری‌ها و دادگستری‌ها به گونه‌ای کمک کنند تا آب به دست مردم برسد و از بالادست قطع نشود از طرفی بخش زیادی از پمپاژها را تعمیر کردیم و در صحنه هستیم تا بتوانیم امکانات موردنیاز برای کشاورزان را تامین کنیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظیر بیمه، بخش کشاورزی، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها هوشیار باشند تا اگر یک کشاورز آسیب دید، این آسیب باعث از بین رفتن زندگی‌اش نرود بنابراین زودتر نسبت به آمارگیری‌ها اقدام کنند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه احداث پروژه‌های سد لاستیکی در صومعه‌سرا همچنان ادامه دارد تصریح کرد: به‌دنبال احداث یک سد لاستیکی برای منطقه گوراب زرمیخ هستیم و تصفیه‌خانه صومعه‌سرا را هم آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام/۶۱۲/ی

 
 
 
 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads