کد خبر: 221275 - تاریخ: جمعه، 15 آوریل 2022 - 10:18

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

میدان عملیات فرهنگی و هنری گیلان در شهرستان ها است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: میدان عملیات فرهنگی و هنری گیلان در شهرستان ها است و در این مسیر نیازمند مشارکت مسئولان محلی و رؤسای شهرستانی هستیم.

 به گزارش  خوبان خبر ، رضا ثقتی شامگاه پنج شنبه در دومین شب اجرای همایش استانی «مشق آیه ها» در شهرستان رضوانشهر با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌ها، اظهار کرد: عدالت محوری گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی یکی از مؤلفه‌های عدالت محوری است، افزود: در قالب این مؤلفه تمام شهرهای کوچک و بزرگ استان گیلان باید میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در گفتمان فرهنگی، دولت به دنبال بهرمند شدن همه شهرها حتی در دورترین نقطه استان از امکانات و بودجه‌های فرهنگی و هنری است، گفت: در همین راستا با تلاش معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استارت برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری با همکاری و مشارکت خوب رؤسای ادارات شهرستانی زده شده است.

اجرای روزانه بیش از ۲۵ برنامه فرهنگی و هنری در گیلان

وی با بیان اینکه نخستین شب همایش استانی «مشق آیه ها» به میزبانی شهرستان لاهیجان برگزار شد، تصریح کرد: رضوانشهر میزبان دومین شب برگزاری این همایش است که شاهد حضور هنرمندان و مسئولان با همدلی و مشارکت خوب در کنار هم هستیم.

ثقتی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رضوانشهر، اضافه کرد: خوشحالیم که بعد از تعطیلی دو ساله این همایش به واسطه شیوع ویروس کرونا امسال با بهبود شرایط شاهد حضور هنرمندان شهرستان‌های غرب استان در این رویداد هستیم.

وی با بیان اینکه با بهبود شرایط کرونا در استان گیلان برگزاری و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری آغاز شده است، گفت: روزانه بیش از ۲۵ تا ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان گیلان در حال برگزاری و اجرا است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رونق دوباره فعالیت‌ها و احیای انجمن‌های هنری، اظهار کرد: گیلان با توجه به سوابق درخشان خود در حوزه فرهنگی و هنری مهد فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود.

میدان عملیات فرهنگی و هنری گیلان در شهرستان ها است

برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان حاضر در همایش «مشق آیه ها»

وی با تأکید بر اینکه باید بهترین اتفاقات و رویدادهای فرهنگی و هنری به میزبان استان گیلان برگزار شود، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در رویکرد جدید با برنامه ریزی در چند محور به دنبال محوریت و جامعیت بخشیدن به فضای فرهنگی و هنری استان است.

ثقتی با بیان اینکه معتقدیم ذیل درخت تنومند فرهنگ و هنر است که همه می‌توانند در کنار هم جمع شوند، ادامه داد: فرهنگ و هنر زبان و گفتمان همه است. به عنوان متولی فرهنگ و هنر وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی جبهه متحد فرهنگی و مشارکت و همکاری رؤسای شهرستانی، تصریح کرد: معتقدیم در همه شهرهای استان گیلان نهادهای فرهنگی را در یک صف و یک جبهه قرار دهیم شاید رسالت‌ها در برخی از بخش‌ها متفاوت باشد اما در یک نقطه و موضوع با هم ارتباط و پیوند دارند که این نقطه همان نقطه شروع، تحول و حرکت نهادهای فرهنگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه زمانی سازمان فرهنگی موفق عمل می‌کند که پیشرانان آنکه همین هنرمندان و انجمن‌ها هستند پویا، زنده و متحرک باشد، اضافه کرد: رکود و انفعال در میان هنرمندان و انجمن‌ها سازمان مربوطه را نیز دچار رکود و رخوت می‌کند.

وی در ادامه به توزیع بودجه با محوریت شهرستان‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته بیش از ۷۰ درصد بودجه در تهران و مابقی در سایر استان‌های کشور توزیع و هزینه شده که رسمی ناصواب بوده و دولت سیزدهم به دنبال تغییر این روند و نگاه ویژه به استان‌ها است.

ثقتی ادامه داد: میدان عملیات فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌ها است و در این مسیر نیازمند مشارکت و همدلی مسئولان محلی و رؤسای شهرستانی هستیم.

وی با تأکید بر کیفی بودن آثار همایش امسال «مشق آیه ها»، بیان کرد: نمایشگاهی از آثار هنرمندان حاضر در این همایش در تالار مرکزی رشت برپا می‌شود.

کد خبر 5467261

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads