کد خبر: 221124 - تاریخ: یکشنبه، 10 آوریل 2022 - 19:21

استاندار گیلان:

همه دستگاه ها برای کاهش تنش آبی در سال زراعی پای کار باشند

استاندار گیلان با اشاره به کاهش سطح آب پشت سد سفیدرود و احتمال بروز تنش آبی در سال زراعی جدید، گفت: همه دستگاه ها برای کاهش تنش آبی در سال زراعی پای کار باشند.

به گزتارش خوبان خبر ، اسدالله عباسی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از سد سفیدرود در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به پایین آمده ارتفاع آب پشت سد، اظهار کرد: دبی ورودی آب کاهش یافته و این نشان دهنده تنش آبی در سال زراعی امسال هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید برای کاهش تنش آبی وارد میدان شوند، افزود: باید تلاش شود تا آب به درستی به همه مزارع و شالیزارها هدایت شود.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم بهره گیری از آب رودخانه‌های فصلی، چاه‌های عمیق و نیمه عمیق و نیز آب بندان ها، گفت: فرمانداران، نهادهای انقلابی، بسیج، سپاه و دیگر دستگاه‌ها از تجهیزات و امکانات و نیز از ظرفیت بخش خصوصی برای لایروبی و ساماندهی سردهنه‌ها بهره بگیرند.

عباسی با بیان اینکه برای لایروبی نیازمند همکاری و مشارکت مردم با مسئولان هستیم، اضافه کرد: همه فرمانداران موظف هستند دستگاه‌ها را پای کار بیاورند تا مشکلی برای کشاورزان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به راه اندازی تشکیل قرارگاهی برای بررسی وضعیت آب در مرکز استان گیلان، افزود: این قرارگاه در همه شهرستان‌ها تشکیل و باید در زمینه ذخیره آب اقدام کنند.

استاندار گیلان تأکید کرد: تهیه و تدوین نقشه راه مدیریت بهینه آب با مشارکت مردم لازم و ضروری است.

کد خبر 5463952
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads