کد خبر: 221114 - تاریخ: یکشنبه، 10 آوریل 2022 - 10:13

مدیر کل محیط زیست گیلان: شهروندان از ماسک استفاده کنند

تشکیل کمیته ویژه اضطراری هوا همزمان با ورود ریزگردها به آسمان گیلان

مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به کاهش میزان آلودگی هوا از نظر گرد و غبار در استان، گفت: شهروندان به ویژه گروه ها حساس از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خوبان، «رضا زمانی» در برنامه گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون میزان آلایندگی هوای استان گیلان چگونه است، اظهار داشت: بخشی از آلودگی حال حاضر گیلان به علت گرد و غباری است که به استان وارد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه چهار کانال ریزگرد و منبع گردوغبار در خارج از استان وجود دارد، تصریح کرد: منشأ تمام این کانال‌های گرد و غبار در خارج از کشور شامل حوزه قفقاز و آسیای میانه و جنوب غربی و شبه جزیره عربستان قرار دارد.

 
زمانی منشأ گرد و غبار روز گذشته استان گیلان را از کشور عراق ذکر نمود و عنوان کرد: این گرد و غبار علاوه بر گیلان بسیاری از استان‌های کشور را درگیر خود کرده و طبق اطلاعات ایستگاه سنجش آلودگی هوای گیلان مستقر در اداره کل حفاظت محیط زیست هوای استان تا حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه برای گروه‌های حساس آلوده بود.

وی ابراز داشت: با توجه به تاکید استاندار گیلان بلافاصله کمیته ویژه اضطراری هوای استان گیلان تشکیل شد تا توصیه‌ها و هشدارهای لازم برای کاهش ترددها از طریق دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما برای گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی و عروقی صادر و اطلاع رسانی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان استفاده از ماسک برای همه گروه‌های سنی در شرایط کنونی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه از عصر امروز شاخص‌های آلودگی هوای گیلان از حیث ریزگرد و گردوغبار به حالت عادی خود بازگشته است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads