کد خبر: 221101 - تاریخ: شنبه، 9 آوریل 2022 - 18:15

تداوم فعالیت گرد و غبار در آسمان گیلان تا فردا

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تداوم فعالیت گرد و غبار در این استان تا فردا، گفت: وزش باد و افزایش دمای هوا مهم ترین پدیده های جوی پیش بینی شده برای گیلان تا پایان هفته است.

به گزارش خوبان، محمد دادرس  با اشاره به ورود ریزگردها و متأثر شدن آب و هوا بسیاری از نقاط کشور از جمله استان گیلان، اظهار کرد: ورود گرد و غبار از روز پنج شنبه رخ داده است.

وی با بیان اینکه این شرایط تا فردا نیز در استان گیلان ادامه دارد، گفت: در حال حاضر مناطق جنوبی استان متأثر از این پدیده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان اکثر مناطق استان نیمه ابری تا ابری است، افزود: شرایط برای رگبار باران در مناطق مستعد فراهم است.

وی ادامه داد: شرایط برای تداوم گرد و غبار، رعد و برق و احتمال وقوع تگرگ تا پایان هفته جاری در استان گیلان فراهم است.

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی در استان گیلان، گفت: در این مدت شاهد وزش باد گرم و افزایش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا برای استان گیلان خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: در این مدت احتمال خسارت به بنرهای تبلیغاتی، سازه‌های سست، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن شاخه درختان، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه دریای خزر با ارتفاع موج ۷۰ سانتی متر تا ۱.۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است، گفت: دریا از امروز تا عصر فردا برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

دادرس با اشاره به اینکه آسمان شهر رشت نیز در حال حاضر نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد و احتمال وقوع تگرگ پیش بینی شده است، گفت: دمای این شهر امروز بین ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتیگراد در نوسان است.

کد خبر 5462900
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads