کد خبر: 221040 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 آوریل 2022 - 16:59

استاندار گیلان:

اجازه سوء استفاده به افراد فرصت طلب در بازار را نمی دهیم

استاندار گیلان با تاکید اینکه نظارت بر عرضه کالا مطابق با قیمت مصوب، با جدیت دنبال می‌شود، گفت: باید زمینه ای فراهم آید که زنجیره تولید تا عرضه برای ایجاد تعادل در قیمت ها، بررسی شود تا مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود در همه ایام از جمله ماه مبارک رمضان، نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خوبان خبر،  اسدالله عباسی شامگاه دوشنبه در دومین روز از ماه مبارک رمضان، با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و شماری از رئیسان سازمان‌ها و مدیران کل دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار، از بازار بزرگ شهر رشت و چند فروشگاه عرضه اقلام اساسی و نانوایی، به صورت سرزده بازدید و از نزدیک، با فروشندگان گفت وگو و از مردم، میزان رضایت آنان از عرضه کالا را پرس و جو کرد.

وی پس از این بازدید در جمع خبرنگاران، با تأکید بر لزوم بررسی عرضه کالاها به مردم مطابق با قیمت مصوب بیان داشت: باید زمینه ای فراهم شود مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود در همه ایام از جمله ماه مبارک رمضان، نگرانی نداشته باشند و در صورت مشاهده تخطی از این امر، با فرد یا صنف خاطی، مطابق با قانون برخورد شود.

استاندار گیلان با اشاره به تداوم بازرسی های میدانی مسئولان و تاکید وی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان بر این مهم اظهار کرد: تأکید دارم که همه دستگاه‌های نظارتی و نهادهای متولی، در موضوع تنظیم بازار، ورود جدی داشته باشند تا مردم، با آرامش خاطر کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با تصریح اینکه باید زمینه ای فراهم شود تا مردم برای تهیه اقلام، نگرانی نداشته باشند، ادامه داد: جلب رضایت شهروندان، امری با اهمیت است بویژه آنکه در ماه مبارک رمضان، مردم برای این ماه کالاهایی را بیشتر مصرف می کنند که بایستی بر بازار، بیش از پیش، نظارت شود.

 استاندار گیلان با بیان اینکه بایستی امور را برای مردم روان و آسان کنیم و کالاها با قیمت منطقی و مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد، افزود:  اقلام اساسی که مورد نیاز روز مره مردم بویژه در ماه مبارک رمضان است، قیمت گذاری شده و در بازدید امروز، با دو واحد صنفی که شکر را گران تر می فروختند، از مجرای قانونی برخورد می شود.

دکتر عباسی با ابراز رضایت از کاسبان شریف بازار رشت و تصریح اینکه مسئولان متولی در صحنه هستند، گفت: لازمست گشت های تعزیزاتی از مکان های مختلف سرکشی کرده و اجازه ندهند افراد فرصت طلب سواستفاده کنند.

وی یادآور شد: در خصوص چند قلم از اجناس دستور دادم مسئولان مربوطه، صبح فردا به میدان تره بار بروند و حلقه ها و زنجیره های تولید تا عرضه را بررسی کنند تا این قیمت متعادل و متوازن شود.

دکتر عباسی گفت: نباید اجازه دهیم فرد یا افرادی در قالب کاسب یا صنف خاصی، مردم را با عرضه کالاهای نامرغوب و یا گران تر از حد متعارف، ناراضی کنند.

وی همچنین از شهردار خواست درخصوص رفع کاستی های بازار رشت، اقدامات لازم را انجام دهد.

در پی دستور استاندار گیلان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیران کل تعزیزات حکومتی، صمت و جهاد کشاورزی صبح سه شنبه برای بررسی زنجیره تولید تا عرضه و نحوه قیمت گذاری روزانه و علت نوسان قیمت‌ها در بازار رشت، از میدان بزرگ میوه و تره بار آزادی بازدید کردند.

اسحاقی معاون استاندار گیلان در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در پی دستور دکتر عباسی در جلسه تنظیم بازار استان و بازدید از بازار بزرگ رشت و کنترل قیمت ها ، با همراهی مسئولان دستگاه های مربوطه در میدان بزرگ میوه و تره بار رشت حضور یافتیم تا این روند از مبدا بررسی شود.

وی افزود: متاسفانه نوسان قیمت در میدان مشاهده شد و با تکلیف به نظارت بیشتر و کنترل قیمت‌ها، با چند عرضه کننده عمده محصولات که تخلف داشتند برخورد قانونی صورت گرفت.

وی التهاب قیمت در برخی از اجناس در میدان تره بار را ناشی از سواستفاده تعدادی سودجو دانست و  اضافه کرد: مقرر شد اداره‌کل صمت با اصناف ، برای رفع مشکل یادشده، جلسه ای برگزار کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads