کد خبر: 221032 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 آوریل 2022 - 10:21

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

گیلان آسیب‌پذیرترین استان در بحران کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان با توجه به موقعیت خاص خود از آسیب‌پذیرترین استان های کشور است، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و احتمال شیوع سویه جدید ویروس کرونا، باید با هم اندیشی بیشتر مانع از گسترش ویروس کرونا شویم.

به گزارش خوبان، ارسلان سالاری روز گذشته  در شورای معاونین دانشگاه در سالن اجلاس معاونت بهداشتی با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی شبکه‌های بهداشت و درمان در اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان، اظهار کرد: باوجود کمبود در زیرساخت‌ها، تلاش شبانه‌روزی شبکه‌های بهداشت و درمان باعث موفقیت گیلان در اجرای واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح کشور شد.

 وی با بیان اینکه میزبان هفت میلیون مسافر نوروزی طی دو هفته گذشته در گیلان بودیم، افزود: گیلان با توجه به اینکه همواره میزبان مسافران زیادی در طول سال بوده، سالمندترین استان کشور است و از کمبود زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان رنج‌ می‌برد، از آسیب‌پذیرترین استان‌های کشور در شیوع بیماری کرونا است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مطمئناً در صورت ورود سویه جدید ویروس کووید ۱۹، خطر بسیاری سلامت مردم را تهدید می‌کند که نیاز است با هم‌اندیشی بیشتر مانع از آن شویم.

 سالاری با بیان اینکه هنوز شماری از جمعیت گیلان واکسن تزریق نکرده‌اند، افزود: باید راهکاری برای ترغیب هر چه بیشتر مردم برای تکمیل واکسیناسیون کووید_۱۹ اندیشید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان واکسیناسیون زیر ۱۲ سال را یکی دیگر از دغدغه‌های نظام سلامت دانست و افزود: این گروه گرچه کمتر مبتلا به کرونا می‌شوند اما بسیار می‌تواند در انتقال و سرایت بیماری کرونا مؤثر باشند.

 سالاری با بیان اینکه در فرایند نظارت‌ها مشخص می‌شود که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاملاً رعایت نمی‌شود، گفت: نظارت بر واحد‌های آموزشی و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی باید با آموزش‌های مستمر جدی گرفته شود.

 وی همچنین بر تسریع در پرداختی پزشکان خانواده، تشدید نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی و فنی، تشدید همکاری‌ها در راستای تسریع عملیات اجرایی طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه، کاهش اختلافات در ثبت مغایرت واکسن کرونا و همچنین بهبود شاخص‌های بهداشتی در شهرستان‌ها تأکید کرد.

 گفتنی است در این نشست علاوه بر معاونین، مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان سرتاسر استان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در جهت رعایت موازین بهداشتی، اجرای صددرصدی تزریق واکسن و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس و دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads