کد خبر: 221000 - تاریخ: دوشنبه، 4 آوریل 2022 - 10:43

بیش از ۱۲۶ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

تعیین ضرب العجل یک هفته ای برای شناسایی افراد فقیر و بی خانمان در گیلان

استاندار گیلان بر مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تأکید و به دستگاه‌های متولی تکلیف کرد که برای محرومیت‌زدایی و رفع فقر مطلق، برنامه‌ای عملیاتی و تحولی تدوین کنند.

به گزارش خوبان، جلسه رفع فقر مطلق با حضور ویدئوکنفرانسی وزیران کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین استانداران برگزار شد.

 اسدالله عباسی استاندار گیلان در این جلسه رفع فقر مطلق را از تاکیدات رییس جمهوری خواند و گفت: تصمیم گیری و اجرای سیاست برای رفع فقر مطلق باید متناسب با ویژگی‌های جامعه هدف باشد از این‌رو توجه به شرایط و بسترهای موجود در استان‌ها امری مهم است.

 وی با اشاره به اینکه افزون بر ۱۲۶ هزار خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، افزود: شماری از این تعداد خانوارها در فقر مطلق به سر می‌برند که برای رفع محرومیت آنان باید تلاشی مضاعف صورت گیرد.

استاندار گیلان ارائه بسته‌های معیشتی و کمک‌های نقدی را مُسکن برای رفع محرومیت این قشر عنوان و خاطرنشان کرد: لازمست به مقوله مهم توانمندسازی مددجویان توجه جدی شود.

وی مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار را یک ضرورت برای محرومیت‌زدایی خواند و گفت: با همکاری تشکل‌های مردم نهاد و خیران، ضمن شناسایی افراد محروم و ارائه کمک‌های خداپسندانه، در جهت توانمندسازی آنان اقدامی جهادی به انجام برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم شناسایی و برخورد با سودجویانی که سفره مردم را تنگ می‌کنند، تاکید کرد و گفت: در دولت مردمی سیزدهم که شعار آن حمایت از محرومان است، نباید اجازه داده شود فرد یا افرادی، به جیب مردم دست اندازی کنند.

عباسی فراهم کردن بستر آرامش و امنیت روانی جامعه را امری مهم دانست و عنوان داشت: مبارزه با فساد، وظیفه همه مدیران است و باید دست افرادی که بانی تفاوت طبقاتی در جامعه هستند، قطع شود.

وی این انتظار را از مسئولان مطرح کرد که در جهت کاهش محرومیت و رفع فقر مطلق، باید برنامه‌ای عملیاتی و تحولی ارائه شود و گزارش عملکرد نیز به‌صورت منظم باشد.

تعیین ضرب العجل یک هفته ای برای شناسایی افراد فقیر و بی خانمان در گیلان

عباسی شامگاه یکشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه بر اساس بند ب تبصره ۱۶ اعتباراتی برای اشتغال زایی و توانمندسازی مستمری بگیران پیش بینی شده است، اظهار کرد: جدای از این موارد باید به افرادی که هیچ منبع درآمدی و سرپناهی ندارند توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا فقر و محرومیت از گیلان برکنده شود، افزود: سازمان‌های خدماتی همانند بهزیستی، کمیته امداد باید افرادی را که از فقر مطلق رنج می‌برند شناسایی و معرفی کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم مشارکت شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در شناسایی این افراد، گفت: سامانه‌ای به همین منظور طراحی و بعد از ثبت نام کد ۱۰ رقمی به این افراد داده می‌شود.

وی با اشاره به تعیین ضرب العجل یک هفته‌ای برای شناسایی افراد دارای فقر، اضافه کرد: بعد از شناسایی این افراد اقدامات لازم حمایتی از این افراد انجام می‌شود.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads