کد خبر: 220983 - تاریخ: یکشنبه، 3 آوریل 2022 - 10:33

بعد از دو سال تعطیلی آموزش حضوری؛

۳۸۳۱ مدرسه گیلان میزبان دانش آموزان/ والدین نگران هستند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، سلامت دانش آموزان را خط قرمز آموزش و پرورش دانست و گفت: دو مقوله ماسک و ضد عفونی شدن فضاها و مکان های مدارس در دستور کار است.

به گزارش خوبان،  با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش‌های حضور در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، از امروز همه آموزش‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

این تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در حالی اتخاذ شده که سطح واکسیناسیون عمومی به ویژه در میان فرهنگیان و دانش آموزان به حد قابل قبولی رسیده است و امکان برگزاری آموزش‌های حضوری فراهم شده است. البته هنوز نگرانی‌هایی در میان والدین از نبود زیرساخت‌های مناسب برای حضور فیزیکی دانش آموزان در بسیاری از مدارس وجود دارد.

نگران حضور دانش آموزان در مدارس هستیم

علی امینی که فرزندش در پایه ششم تحصیل می‌کند با اشاره به اینکه ما هنوز مطمئن نیستیم که آموزش‌های حضوری در این شرایط درست است یا نه، اظهار کرد: الزام به حضور دانش آموزان در سر کلاس و بدون رعایت فاصله فیزیکی ما را نگران کرده است.

وی با بیان اینکه به عنوان پدری که در همه این دو سال تلاش کرده‌ام تا خانواده به ویژه فرزندان از خطر ابتلاء به کرونا دور باشند هنوز به آموزش‌های حضوری اطمینان کامل ندارم، افزود: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که متأسفانه طی دو سال گذشته آموزش‌های مجازی با وجود خوب بودن نتوانسته‌اند موفق باشند و دانش آموزان از نظر کیفیت علمی عقب افتاده‌اند.

امینی در ادامه با تأکید بر اینکهسلامت فرزندانم بیش از همه حتی آموزش اهمیت دارد سلامت فرزندانم بیش از همه حتی آموزش اهمیت دارد، گفت: قطعاً با دیدن کوچک‌ترین خطری برای سلامت فرزندان ترجیح می‌دهم آنها در خانه آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه فرزندش واکسن کرونا را دریافت کرده اما این به معنا ایمنی کامل در برابر کرونا نیست، افزود: زدن واکسن لازم است اما برای جلوگیری از ابتلاء و انتقال ویروس کرونا کافی نیست زیرا این ویروس نشان داده هر زمان به یک شکل در می‌آید و خطرناک است.

امینی با اشاره به اینکه الزام به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی دانش آموزان، معلمان و عوامل مدرسه خوب است اما آیا همیشه رعایت می‌شود، ادامه داد: اینها نگرانی‌هایی است که به عنوان یک پدر برای حفظ سلامت فرزندم در ساعات حضور در کلاس دارم.

وی همچنین اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌های در ایام نوروز به مسافرت رفته‌اند آیا مسئولان آموزش و پرورش سلامت آنها را تضمین می‌کنند؟

۳۸۳۱ مدرسه گیلان میزبان دانش آموزان/ والدین نگران هستند

نقش مهم والدین هم در حفظ سلامت دانش آموزان

ایمانی یکی دیگر از والدینی است که در باره بازگشایی مدارس با وی گفتگو کردیم، وی با اشاره به اینکه بالاخره باید از یک زمانی آموزش‌های حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها آغاز می‌شد، افزود: با توجه به روند کاهشی آمارهای کرونایی من موافق حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس هستم.

وی با بیان اینکه متأسفانه اکثر دانش آموزان طی دو سال گذشته که آموزش‌ها به صورت مجازی بوده نتوانسته‌اند سطح علمی خود را ارتقا دهند، گفت: من نگران پایه ضعیف تحصیلی دانش آموزان طی دو سال گذشته هستم.

ایمانی با اشاره به اینکه حالا که آموزش و پرورش تصمیم گرفته که به صورت قطعی آموزش‌ها را به صورت آغاز کند والدین نیز باید مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: اینکه برخی از پدر و مادرها نگران سلامت فرزندان خود هستند امری طبیعی است اما قطعاً باید یک روز این آموزش‌ها شروع شود تا دوباره دانش آموزان حضور در فضای کلاس را تجربه کنند.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً ما به عنوان والدین دانش آموزان نقش مهمی در جلوگیری از ابتلاء و انتقال کرونا داریم، تصریح کرد: باید آموزش‌های لازم به فرزندانمان بدهیم که با توجه به حضوری شدن آموزش چگونه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هم سلامت خود را حفظ کنند هم سلامت هم کلاسی‌های خود را.

۳۸۳۱ مدرسه گیلان میزبان دانش آموزان/ والدین نگران هستند

آمادگی کامل عوامل اجرایی مدارس گیلان برای بازگشایی مدارس

سرپرست آموزش و پرورش گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان گیلان برای بازگشایی مدارس، اظهار کرد: همه عوامل اداره کل آموزش و پرورش در سراسر استان گیلان اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس و پذیرایی از دانش آموزان را انجام داده‌اند.

محمد فائزی افزود: از روز یکشنبهسه هزار و ۸۳۱ مدرسه با ۱۸ هزار و ۶۹۶ کلاس درس میزبان بیش از ۳۷۶ هزار و ۳۰۸ دانش آموزان در سراسر استان گیلان هستند سه هزار و ۸۳۱ مدرسه با ۱۸ هزار و ۶۹۶ کلاس درس میزبان بیش از ۳۷۶ هزار و ۳۰۸ دانش آموزان در سراسر استان گیلان هستند.

سرپرست آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اینکه تلاش شده تا حضور دوباره دانش آموزان در مدرسه در یک فضای کاملاً اطمینان بخش برای والدین انجام شود، گفت: توصیه‌های لازم برای اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مدیران و عوامل اجرایی مدارس انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی یک هفته گذشته اقدامات لازم در همین راستای در سطح مناطق مختلف آموزش و پرورش استان گیلان صورت گرفته است، اضافه کرد: تمام شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تأکید ستاد ملی مدیریت کرونا و استان گیلان در مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد.

فائزی با اشاره به استفاده از ماسک توسط دانش آموزان و همچنین فراهم کردن فضای خوب دارای تهویه در کلاس‌ها، افزود: نظافت مدرسه نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 5457773
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads