کد خبر: 220791 - تاریخ: سه‌شنبه، 29 مارس 2022 - 15:39

افزایش ۳۸ درصدی ورود خودرو به گیلان در نوروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به میزان تردد وسایل نقلیه در طرح نوروزی امسال، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش در ورود به استان و ۲۴ درصد افزایش در خروج را شاهد هستیم.

به گزارش خوبان ، فریبرز مرادی با اشاره به آمار تردد خودرو در گیلان از ابتدای طرح نوروزی امسال تاکنون، اظهار کرد: طی این مدت یک میلیون و ۹۴ هزار و ۸۰۶ خودرو وارد استان و ۸۶۵ هزار و ۸۲۲ خودرو از استان خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش در ورود به استان و ۲۴ درصد افزایش در خروج را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به گزارش میزان تردد در گیلان نیز گفت: طی شبانه روز گذشته ۹۳ هزار و ۳۷۱ وسیله نقلیه وارد استان و ۹۰ هزار و ۳۷۱ وسیله نقلیه از گیلان خارج شده است.

 مرادی با بیان اینکه بیشترین میزان ورودی از طریق محور آزاد راه قزوین – رشت با تعداد بیش از ۴۱ هزار بوده، گفت: پس از آن محور رامسر-چابکسر با بیش از ۳۲ هزار وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان همچنین بیشترین میزان وسیله نقلیه خروجی را نیز از طریق محور آزادراه رشت-قزوین با تعداد ۳۷ هزار و ۴۵۲ وسیله نقلیه اعلام کرد.

 مرادی با بیان اینکه ساعات اوج تردد طی ۲۴ ساعت گذشته در کل محورهای استان، بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات چهار الی پنج صبح صورت پذیرفته، افزود: سرعت متوسط وسایل نقلیه در ساعت اوج ۶۲ کیلومتر در ساعت بوده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان طی شبانه روز گذشته گذشته یک هزار و ۸۹۵ سفر درون استانی و برون استانی با وسایل نقلیه عمومی از مبدا داخل استان انجام شده است که ۹ هزار و ۸۶۲ مسافر در این سفرها جابجا شده اند.

آن طور که مرادی بیان کرده طی شبانه روز گذشته، تعداد سفرها و تعداد مسافرین حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴ درصد و ۱۲ درصد کاهش داشته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads