کد خبر: 220704 - تاریخ: شنبه، 26 مارس 2022 - 09:41

رئیس بیمارستان انزلی خبر داد

مسمومیت ۱۳ نفر با گاز کلر استخر خانگی در انزلی

رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی با اشاره به حادثه مسمومیت با گاز کلر استخر خانگی برای ۱۳ نفر از اعضای یک خانواده اهل همدان گفت: حال همه مصدومین خوب است و از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش خوبان، دکتر مرتضی فلاح کرکان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۳ نفر از اعضای یک خانواده اهل همدان بر اثر استنشاق گاز کلر در استخر خانگی یک منزل مسکونی در انزلی دچار علائم مسمومیت شده بودند به بیمارستان شهید بهشتی انزلی منتقل شدند که پس از درمان‌های لازم و اطمینان از سلامت آنها مرخص شدند.

وی افزود: این ۱۳ نفر که به دلیل میزان بالای کلر آب و استنشاق بخارات ناشی از آن دچار ضعف، بی‌حالی و سرفه شده بودند بعد از انتقال به بیمارستان شش نفر پس از ارائه خدمات و توصیه‌ها از واحد تریاژ ترخیص شدند و هفت نفر دیگر که علائم بیشتری داشتند در بخش اورژانس بستری شدند و اکسیژن تراپی، سرم‌تراپی و انجام آزمایشات گاز خون انجام شد و با توجه به اینکه آزمایش‌ها اختلال حادی نداشت و درمان‌های اولیه در مورد آنها جواب داده بود، ترخیص شدند.

فلاح با اشاره به اینکه در سفرهای نوروزی باید با توجه به اصول ایمنی و بهداشتی سلامت خود و دیگران را تضمین کنیم، تصریح کرد: یکی از مواردی که در ایام نوروز بسیار شاهد هستیم درگیری منجر به جرح و مراجعه به بیمارستان بین مسافرین و یا مسافرین با شهروندان بومی است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی تاکید کرد: در ایام نوروز همانقدر که به دنبال داشتن لحظات خوش برای خود هستیم با سعه صدر و گذشت سعی کنیم لحظات خوب و خوش برای دیگران و در کنار هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حشره گزیدگی یکی از موارد مراجعه به بیمارستان است، تصریح کرد: در زمان مراجعه به جنگل‌ها، فضای سبز و طبیعت مراقب این مسئله باشیم تا سلامت خود و کودکانمان تهدید نشود.

فلاح با بیان اینکه یکی از حوادثی که در ایام نوروز شاهد هستیم گازگرفتگی در داخل چادرهاست، گفت: در چادرها، مکان‌های سربسته و اقامتگاه‌های موقت باید مراقب این مسئله باشیم و علاوه بر آن رعایت بهداشت مواد غذایی و شستن دست‌ها شاهد از بیماری‌های عفونی و ابتلا به اسهال و استفراغ نباشیم.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی با اشاره به اینکه ۱۵۲ تخت این بیمارستان در ایام نوروز آماده به خدمت هستند، تصریح کرد: همچنان درگیر مصدومیت با الکل‌های خانگی هستیم و دو روز پیش نیز فوتی داشتیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads