کد خبر: 220636 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 مارس 2022 - 10:26

بستری های کرونا در گیلان نزدیک به ۶۰ درصد کاهش یافت

در ادامه روند کاهشی بیماری کووید ١٩ در گیلان، آمار بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان نسبت به ۲ هفته اخیر با روند نزولی چشمگیر نزدیک به ۶۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خوبان، دو هفته گذشته ۴۴۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری بودند که طبق آمار امروز ( دوشنبه ) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان با کاهش نزدیک به ۶۰ درصدی مواجه است.

با خیز ششم بیماری کووید ١٩ از اواخر دی ماه سال گذشته آمار مبتلایان بستری به کرونا در بیمارستان های گیلان طی یک ماه نزدیک به ۵۹۵ نفر افزایش یافت و از ١١٨ نفر به ۷۱۳ نفر رسیده بود اما بعد از این رقم روند کاهشی را طی می کند و بر اساس آمار امروز ۱۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان بستری هستند.

در موج ششم شمار بیماران روزانه بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان با روند افزایشی سه رقمی شده بود که از ۲۴ بهمن به بالاترین میزان ١٩١ بستری روزانه رسیده بود که تقریبا بعد از این تاریخ روند کاهشی را طی می کند و اکنون دو رقمی است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان کل بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان به ١٧٩ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۳ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند ضمن اینکه ۶۶  بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

تزریق واکسن کرونا در گیلان نیز به پنج میلیون و ۲۸۲ هزار و ۹۸۳ دز رسیده است که از این میزان ٢ میلیون و ٢١٠ هزار و ۵۰۹ دز مربوط به نوبت اول، ٢ میلیون و ۶۰ هزار و ۴۲۰ دز نوبت دوم و بقیه مربوط به تزریق واکسن نوبت سوم است.

١٠٢ مرکز واکسیناسیون کرونا در سراسر استان گیلان در ایام تعطیلات نوروزی فعال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تعطیلات نوروزی گفت: با دریافت دزهای کامل واکسیناسیون و دوری از حضور در تجمعات و استفاده از ماسک می توانیم همه با هم ، این بیماری را کنترل کنیم.

دکتر آبتین حیدرزاده اظهار داشت: روند واکسیناسیون کرونا همانند سایر کشورهای دنیا تا زمان ریشه کنی کامل این بیماری ادامه دارد و هم استانی ها و مسافران نوروزی می توانند با مراجعه به مراکز فعال واکسن در سراسر استان و دریافت دز موردنظر، ایمنی خود و خانواده و جامعه را ارتقا دهند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads