کد خبر: 220599 - تاریخ: یکشنبه، 20 مارس 2022 - 15:12

گیلان با سرما و باران سال ۱۴۰۱ را آغاز می کند

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که فردا دوشنبه نخستین روز سال جدید( ۱۴۰۱) در استان بارانی و سرد خواهد بود.

به گزارش خوبان، هواشناسی گیلان پیش بینی کرد آسمان استان تا چهارشنبه ابری ، مه آلود، بعضی ساعات بارانی،وزش باد در پاره ای از مناطق موقتی شدید، احتمال رعد و برق، تگرگ و روند کاهش نسبی دما و همچنین در ارتفاعات به تناوب بارش برف مواجه باشد.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان؛ دمای استان که امروز در گرم‌ترین ساعات در شهرستان رودبار با ۱۰ درجه سانتیگراد اتفاق می افتد، به هفت درجه سانتیگراد در سه‌شنبه خواهد رسید.

همچنین جدول پیش بینی هواشناسی گیلان حاکی‌است؛ حداکثر دمای رشت امروز از هشت درجه سانتیگراد فراتر نخواهد رفت و برای سه شنبه اواسط هفته جاری به پنج درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای ، افزایش سطح آب رودخانه‌ها،لغزش، رانش، احتمال خسارت به سازه ها، کاهش شدید دید افقی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای به ویژه در محورهای کوهستانی و احتمال برخورد صاعقه به زمین وجود دارد.

هواشناسی گیلان از رانندگان خواست تا در سفرهای برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند و در صورت تردد در جاده‌های کوهستانی و گردنه های برفگیر تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

همچنین توقف نکردن و استقرار وسایل نقلیه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها محکم کردن سازه های موقت تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی از توصیه های هواشناسی گیلان به شهروندان و هموطنان است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads