کد خبر: 22058 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 آوریل 2013 - 12:18

المیادین گزارش می‌دهد

علمای سلفی با فتوای «جهاد ازدواجی» دختران تونسی را به سوریه می‌فرستند

خوبان خبر: دادگستری تونس در پی صدور فتوای «جهاد ازدواجی» در این کشور و رفتن 13 دختر تونسی برای کمک به مخالفان مسلح در سوریه، وارد عمل شد.

به گزارش خوبان، فارس به نقل از شبکه المیادین در گزارشی از تونس اعلام کرد که دادستانی این کشور پرونده تروریست‌های به اصطلاح مجاهد این کشور که برای جنگ به سوریه می‌روند را مورد بررسی قرار می دهد.

این اقدام پس از آن انجام شد که بنابر گزارش‌ها تعداد زیادی از جوانان تونسی با هدایت گروه‌های سلفی پس از آموزش‌های نظامی به سوریه  اعزام شدند.

پس از این مسئله خانواده این افراد برای بررسی سرنوشت فرزندان خود تظاهرات و خواستار پیگیری وضعیت فرزندانشان در سوریه شدند و تاکید کردند که فرزندانشان با کمی آموزش به عنوان جنگجو اعزام شده‌اند.

معارضان در تونس در همین باره انتقادات تندی را به دولت و حزب النهضه مطرح می‌کنند.

همچنین پرونده جدیدی که درباره ارتباط با خشونت ها در سوریه باز شده، صدور فتوا موسوم به « ازدواج جهادی» در تونس است که بنابر گزارش‌ها منبع این فتوا غیر موثق است ولی در میان سلفی‌ها رواج یافته است تا به این طریق جوانان بیشتری برای حضور در سوریه ترغیب شوند.

براساس این فتوا دختران تونسی برای ازدواج با افراد مسلح در سوریه به این کشور سفر کنند و تاکنون 13 نفر از آنها به میدان درگیری در سوریه رفته‌اند.

رهبران مذهبی در تونس به این فتوا اعتراض کرده‌اند و وزارت امور دینی نیز مدعی شده که دولت تونس به این فتوا پایبند نخواهد بود.

روزنامه تونسی خبر دادند که یک جوان سلفی تونسی همسر خود را طلاق داده تا وی بتواند برای کمک به افراد مسلح به سوریه سفر کند.

تلویزیون المیادین تاکید کرد که جامعه شناسان تونسی بر این باورند که توجه جوانان این کشور به علمای خارج از این کشور به ویژه در عربستان عامل مشکلات کنونی در تونس است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads