کد خبر: 22055 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 آوریل 2013 - 12:13

تفاوت LED و LCD را بشناسید

خوبان خبر: LED و LCD دو نوع صفحه های نمایش می باشند که دارای تفاوت هایی در کیفیت تصویر و مصرف انرژی می باشند.

به گزارش خوبان به نقل از جهان نیوز، LED و LCD دو نوع صفحه های نمایش می باشند که دارای تفاوت هایی در کیفیت تصویر و مصرف انرژی می باشند.

1- LED و LCD

ال ای دی و ال سی دی،دو نوع صفحه نمایش می باشند.نمایشگر های LED از دیود های ساطع کننده نور تشکیل شده اند.این دیودها می توانند در ساخت فلاش دوربین ها نیز به کار گرفته شود.این نمایشگرها دارای مصرف کم و عمر متوسط یکصد هزار ساعت هستند.اما نمایشگرهای LCD که از کریستال مایع برای نمایش تصاویر استفاده می کنند قطر باریکی دارند و روی اکثر لوازم الکترونیکی قدیمی مانند لپ تاپ ها و تلویزیون ها و تلفن های همراه استفاده شده اند.شفافیت و درخشندگی نمایشگرهای LED بسیار بالاتر از نمایشگرهای LCD می باشد.

23

2- Modem

مودم وسیله ای برای تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال بوده و توسط آن می توان بین دو یا چند کامپیوتر و توسط اینترنت از طریق خطوط تلفن اطلاعات را جابجا کرد.مودم های قدیمی که از طریق خطوط تلفن می توانستند امکان اتصال به اینترنت را فراهم آورند در حال منسوخ شدن می باشند.حداکثر سرعت انتقال اطلاعات با مودم ها 56 کیلوبیت بر ثانیه می باشد.

3- RAID

کلمه ی RAID کوتاه شده ی Redundant Array of Independent Disks بوده و یک تکنولوژی برای چیدن اطلاعات روی حافظه ها می باشد.این تکنولوژی باعث یکپارچه شدن دیسک شده و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را روی آن بالا می برد.و با کاهش عملیات پردازش سرعت کل سیستم را بالا می برد.

4- LAN

LAN کوتاه شده ی عبارت Local Area Network می باشد.این کلمه به شبکه های رایانه ای کوچک اطلاق می شود.توسط شبکه های LAN می توان تعداد کمی رایانه را به یکدیگر متصل کرد.این نوع شبکه ها در شرکت ها،مدارس و ادارات دولتی دیده می شود.

5- Resolution

این کلمه مشخص می کند که صفحه ی نمایش از چه تعداد پیکسل تشکیل شده است.برای مثال رزولوشن 640 در 480 بیانگر آن است که در طول صفحه 640 و در عرض آن 480 یکسل وجود دارد که با ضرب این عدد در هم پیکسل های کل صفجه محاسبه می شود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads