کد خبر: 220446 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 مارس 2022 - 09:36

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در یادواره شهدای خمام؛

مطالبه‌گری واقع‌بینانه و دلسوزانه حق نسل جوان است

به گزارش خوبان خبر ؛  آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای شهرستان خمام در مسجد جامع این شهر با اشاره به اینکه لازم است تا راه، اندیشه، افکار و مکتب شهدا را دنبال کنیم، اظهار کرد: وصیت‌نامه شهدا را باید بخوانیم زیرا این وصیت‌نامه‌ها در بهترین زمان، مکان و حالات نوشته شده است.  […]

به گزارش خوبان خبر ؛  آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای شهرستان خمام در مسجد جامع این شهر با اشاره به اینکه لازم است تا راه، اندیشه، افکار و مکتب شهدا را دنبال کنیم، اظهار کرد: وصیت‌نامه شهدا را باید بخوانیم زیرا این وصیت‌نامه‌ها در بهترین زمان، مکان و حالات نوشته شده است. 

وی با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا نکات زیاد و پیام‌های درس‌آموزی برای نوجوانان و جوانانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، دارد، گفت: همه باید یاد بگیریم تا با خودسازی، جامعه‌سازی و زمینه‌سازی، جزء منتظران واقعی باشیم. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به قدرت نظامی و علمی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای نظام اشاره کرد و افزود: ایران از نظر علمی جزء کشورهای مطرح دنیاست و این قدرت باعث شده که ما در میز مذاکره قرار بگیریم؛ همه قدرت‌ها یک طرف و ما در طرف دیگر، حکایت از قدرت گفتمان دارد. 

رمضانی، گفتمان انقلاب اسلامی را یک گفتمان ویژه و بی‌نظیر دانست و بیان کرد: در این گفتمان همه چیز مانند معنویت، عقلانیت، عدالت، استقلال، آزادی و اسلامیت بر اساس معنای واقعی و ارزش‌ها است. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه امروزه دین و افراد متدین قدرتمند شده‌اند، تصریح کرد: زمانی بلوک شرق و غرب بود ولی امروزه تقابل بین اسلام و استکبار بوده و این موضوع به برکت ظهور شئون مختلف دین است. 

وی به شئون فردی و اجتماعی دین اشاره کرد و گفت: جامعه دین‌دار به جامعه‌ای گفته می‌شود که دغدغه همه، تحقق آموزه‌های دین در عرصه اجتماعی و در رأس آن دغدغه‌ها، عدالت است. 

رمضانی، شهدا را هزینه‌های گرانقدر دستیابی به انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امروزه در دانشگاه‌های برجسته دنیا، از اسلام بحث می‌شود؛ رژیم صهیونیستی، برای مبارزه با اسلام، دانشگاه اسلامی درست کرده که فهمی از اسلام به دست بیاورد. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه شهدا، سنبل جمال و جلال دین بودند و آن را به نمایش گذاشتند، گفت: جمال دین همان معرفت، عرفان، محبت و عواطف بین رزمندگان و جلال دین نیز قدرت انتقام و نشان دادن قدرت اسلام در برابر خودکامگان و نظام سلطه است. 

رمضانی با بیان اینکه شهدا قدرت‌نمایی کردند و مکتب شدند، تصریح کرد: شهدا آنقدر برای استکبار خطر شدند که خود ترامپ دستور شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را داد و با این اتفاق، یک فصل جدید از مقاومت ایجاد شد. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه امام عصر (عج) وقتی ظهور کنند، جمال و جلال دین را نشان می‌دهند، افزود: مهمترین آموزه انبیای الهی (ع) عبودیت و بندگی حق و اجتناب از طاغوت است. 

وی با بیان اینکه اسلام امروز موضوع اصلی نظام سلطه است، گفت: نظام سلطه، اسلام معنادار و اسلامی که به انسان انگیزه داده و رفتار انسان را تغییر می‌دهد را دنبال نمی‌کند بلکه اسلام عربستانی که متهجر، خشک و کلیشه‌ای است را حمایت می‌کند. 

رمضانی با بیان اینکه تنها اسلام فاطمی، حسینی و علوی، قدرتمند است، افزود: انقلاب اسلامی ایران، هم جمال و هم جلال دین را به نمایش گذاشت؛ این یک فرصت طلایی است و ما باید قدردان آن باشیم. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه پاک‌ترین خون‌ها به پای انقلاب اسلامی ریخته شده است، بیان کرد: این انقلاب راحت به پیروزی نرسیده بلکه با چنگ و دندان به دست آمد و باید حفظ شود. 

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند که انقلاب اسلامی، چهل سالگی خود را نمی‌بیند، تصریح کرد: امروز در گام دوم انقلاب هستیم؛ البته قطار انقلاب، تند و کند داشت، گاهی اشتباهات و سوء تدبیرهایی بوده، اما این مسیر با هدایت رهبر معظم انقلاب به سمت ظهور است. 

  رمضانی، مطالبه‌گری واقع‌بینانه و دلسوزانه را حق نسل جوان دانست و گفت: البته برخی مطالبات غیرواقعی دارند و باید این را بر اساس واقعیات تنظیم کنیم. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه تمام قدرت فکری خودمان را باید تجمیع کنیم تا مسیر انقلاب شتاب پیدا کند، بیان کرد: گفتمان عدالت، معنویت، مبارزه با فساد، سبک زندگی اسلامی و جامعه اخلاق‌محور در دنیا نظیر ندارد و باید مورد توجه قرار گیرد. 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads