کد خبر: 220352 - تاریخ: یکشنبه، 13 مارس 2022 - 09:51

رئیس پلیس فتا گیلان:

۳۲ درصد جرایم حوزه فتا مربوط به جرایم رایانه ای است

رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینکه ۳۲ درصد جرایم حوزه فتا مربوط به جرایم رایانه‌ای است، گفت: ۲ تا ۳ درصد کلاهبرداری رایانه‌ای به رمز ارزها مربوط است.

به گزارش خوبان، سرهنگ امیرحسین نقی مهر شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه ۳۲ درصد جرایم حوزه فتا مربوط به جرایم رایانه‌ای است، اظهار کرد: ۲ تا ۳ درصد کلاهبرداری رایانه‌ای به رمز ارزها مربوط است.

رئیس پلیس فتا گیلان با اشاره به اینکه از سال گذشته پرونده‌های مربوط به رمز ارزها در مراجع مربوطه تشکیل شده و مردم به این دلیل به پلیس مراجعه کردند، افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش تعداد پرونده‌های مربوط به رمز ارزها بوده ایم.

وی با بیان اینکه تولیدات یارانه‌ای پلیس به منظور آگاهی بخشی به مردم در فضای مجازی بازنشر می‌شود، بیان کرد: عملکرد ما در این خصوص در سامانه شاد برای گستردگی حضور دانش آموزان و والدین چشمگیر و خوب است.

سرهنگ نقی مهر تصریح کرد: آمار وقوع جرم در حوزه رمز ارز در گیلان نسبت به کشور زیاد نیست اما پلیس فتا به وظایف خود در خصوص آگاهی بخشی به مردم عمل می‌کند.

رئیس پلیس فتا گیلان با بیان اینکه اعتماد بیش از حد برخی شهروندان به شیادان سایبری موجب کلاهبرداری از آنها می‌شود، گفت: به طور مثال برخی برای ایجاد کیف پول اینترنتی تمام اطلاعات خود را در اختیار سودجویان قرار داده و موجب کلاهبرداری از خود می‌شوند.

وی تصریح کرد: سایت پلیس فتا و همچنین شماره ۰۹۶۳۸۰ به طور شبانه روزی در اختیار شهروندان و مردم استان گیلان برای دریافت شکایات آنها در حوزه جرایم سایبری است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads