کد خبر: 220243 - تاریخ: چهارشنبه، 9 مارس 2022 - 10:06

در جنگل‌های شمال انجام می‌شود؛

اجرای طرح نیمه تفصیلی در قالب مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اجرای طرح مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی در قالب دو فاز مطالعاتی گفت: طرح نیمه تفصیلی از سال آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش خوبان، میرحامد اختری شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اهمیت جنگل‌های شمال ایران، اظهار کرد: از دهه ۳۰ تاکنون، حدود ۱.۵ میلیون هکتار از سطح جنگل‌های شمال کم شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه روند کاهش جنگل‌های شمال کنترل شده است، افزود: تخریب و تصرفات وجود دارد اما این عدد نمی‌تواند بر ۵۵۶ هزار هکتار جنگل گیلان تأثیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجموعاً مساحت ۵۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های شمال ثبت جهانی شده است، تصریح کرد: باید اقدامات حفاظتی مؤثرتری از جنگل‌های شمال داشته باشیم البته هم اکنون اوضاع مدیریت می‌شود و گروهی از یونسکو نیز بازدید دوره‌ای از جنگل‌ها دارند.

اختری با بیان اینکه طرح مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی در دو فاز مطالعات نیمه تفصیلی و تفصیلی انجام می‌شود، ادامه داد: طرح نیمه تفصیلی از سال ۱۴۰۱ در سطح جنگل‌های شمال اجرایی و طرح مطالعاتی تفصیلی نیز پس از بررسی‌ها شروع می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: هم اکنون ۴۰۲ قرقبان به همکاری همیاران طبیعت و نیروهای منابع طبیعی وظیفه حفاظت از جنگل‌های گیلان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر زراعت چوب در گیلان با دقت و سرعت انجام می‌شود، افزود: در تولید محصولات زراعت چوبی در سطح کشور اول هستیم اما در سطح مشکل داریم که با برنامه‌های اتخاذ شده به زودی به جایگاه اول برمی‌گردیم.

کد خبر 5442524
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads